![]() |
#1 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
Sezon geldi, herkes balığa çıkmaya başladı, ne güzel. Aman makinalarınızın bakımını aksatmayın, güzelim avlarınızı yolda bırakmayın. Makina bakımıyla ilgili herşeyi bu yazıda bulabileceksiniz. Tamamı benim tarafımdan hazırlanmıştır. ![]() ![]() ![]() Amacım makinanın içini sizlere hem resimli olarak göstermek hemde bakımının nasıl yapılacağı ve nelere dikkat etmemiz konusunda yardımcı olmaktır. Makinaların bakımını kısa ve uzun süreli bakımlar olarak ikiye ayırabiliriz. Kısa süreli bakımlar; Her av dönüşü mutlaka makinamızın dış aksamlarını Serkan kardeşiminde bahsettiği gibi ince yağ ile temizlememiz paslanmaların önüne geçecektir. Bunun yanında, dış aksamlarda en önemli nokta misinamızın makaraya sarımını yapan klavuz makaranın bakımıdır. Klavuz makara içinde, çok rulmanlı makinalarda (8-10 rulman) bir veya iki adet rulman bulunmaktadır ki bu rulmanlar dış etkiye en çok maruz kalan rulmanlardır. Misinamızın taşıdığı deniz suyu bu rulmanlarla direk temas halindedir. Bu rulmanların bakımının her av dönüşü yapılması bu nedenle kaçınılmazdır. Aksi halde misinayı sararken dönmeyen bir sarma makaramız varsa değerli misinalarımız ezilerek ve şekil değiştirerek sarılacaktır. Buda kısa sürede kullanım dışı olmasına neden olacaktır. Rulmansız klavuz makaralarının bakımı ise daha kolaydır. Burada rulman yerine sarı burç bulunmaktadır, sarı burcun temizlenmesi ve yağlanması yeterli olacaktır. [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] Aksamın sökümü oldukça basittir. Bir adet yıldız tornavida ile kolayca sökülüp takılabilir. Söküm sırasında dikkat etmemiz gereken iki nokta vardır. 1- Rulmanlar ve makaranın önünde yer alan iki adet kaydırma rondelasını (ki biri çoğunlukla teflon diğeri prinçtir) düşürüp kaybetmemek ve monte ederken ters yönlü takmamak. Aksi halde klavuz makaranın rahat dönmesini engelleyecektir. 2- Sarma klavuz makarasını ters takmamak. 1. resimde dikkat ederseniz makaranın konik yapılı olduğunu görürsünüz ki gelişmiş makinalarda genelde böyledir. Klavuz makaranın resimde görüldüğü yönde takılması gerekir, aksi halde misinamız makinanın plastik gövdesine sürtünerek aşınacaktır. Civatayı çıkardıktan sonra teli geriye doğru çevirip çekersek diğer ucunu da kolayca çıkarabilir ve rulmanların bakımını yapabiliriz. Aşağıdaki resimde demonte halini görüyoruz. Eğer rulmanlarınızın durumu çok kötü ise değiştirmeniz gerekecektir. Sanayi sitelerinde herhangi bir rulmancıdan resimde de görüldüğü gibi MOS MR74 rulmanı kolayca bulabilirsiniz. En güzeli rulmanınızı yanınızda götürün ölçüleri değişik olabilir. Yaklaşık ederi 2,5 TL dir. Rulmanı bulamazsanız bir tornacıda kızıl bronzundan burç yaptırarak takabilirsiniz. [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
__________________
Kıvanç TÜRKOL / İzmir / 1968 Bu mesaj en son " 09-03-2010 " tarihinde saat 23:10 itibariyle kturkol tarafından düzenlenmiştir.... |
|||||
![]() |
![]() |
Sponsored Links |
Sosyal Paylaşım |
Konu Araçları | |
Görünüm Modları | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Seagull bakımı yardım... | avebe | Tekne Bakımı ve Donanımı | 3 | 26-08-2011 13:36 |
Fiber Teknelerin Bakımı Boyanması | RANGER_ | Tekne Bakımı ve Donanımı | 12 | 23-05-2010 13:23 |
bot kullanılımı ve bakımı | kral dolmuşcu2 | Tekne Bakımı ve Donanımı | 5 | 08-04-2010 07:38 |
Tekne Bakımı | Güven ÖZYELDAN | Tekne Bakımı ve Donanımı | 23 | 19-07-2009 21:57 |