|
Tekne Bakımı ve Donanımı Motor tavsiyeleri, tekne ve motor bakımı hakkında... |
![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 | |||
Oltacı ![]()
|
![]() ![]() Hepimiz şişme bot alırken aklımızın bir köşesinde botu arabanın bagajına atıp av mahalline gidince şişirmek geri dönüşte de söndürüp tekrar bagaja koyarak pratik bir araç yapma fikrini aklımızdan geçiririz. Ancak işin aslını anladığımızda elimizde ağırca bir bot motor takımıyla yorgun argın avdan eve dönerken ilk fırsatta elden çıkarayım diye de düşünürüz maalesef Bu nedenle imkanlarımız doğrultusunda bir bot almalı çok fazla sınırlarda dolaşmamalıyız. Botların santimleri büyüdükçe ağırlıkları katlanarak artar. Örneğin 2.9 bir bot 30-35 kg lerde gezerken 3.40 bir bot 55-60 kglere çıkabilir. arada bir kişinin tek başına taşıyıp taşıyamayacağı farkı kadar bir ağırlık oluşur. Ne olacak canım ben 60 kiloyu tek başıma kaldırırım diyen babayiğit arkadaşlar 60 kg bir botun 60 kg lik bir insandan çok daha fazla hacim tuttuğundan tek başına kaldırmanın çok çok zor olacağını göz önünde bulundurmalıdırlar. Hele avdan dönüşte yorgun iken 60 kg nin insana 120 kg geleceğini de göz önünde bulundurmalıyız. Bu bağlamda sadece bagaj botu alacak isek 2.90 ı geçmeyen bot almalıyız. Bunun üstünde ise mutlaka botu şişkin bir vaziyette bir römork ve tabiki römork taşıma belgeli bir araçla av yerine götürmek zorunda olduğumuzu unutmayalım. Botları defalarca bile olsa şişirip söndürmek herhangi bir zarar vermez. ancak hiçbir zaman botu tam kapasite şişirmemek gerekir. Çok şişirilen bot üstüne binen yükün ve özellikle güneşin vereceği sıcaklık yoğunlaşmasıyla patlama veya deforme olma riski taşıyacaktır. Bu nedenle botu şişirirken mutlaka saati dikkate almalıyız. Sabah erken saatlerde şişen bir bot öğlene doğru sıcakla %5-10 arası da genleşecek ve başımıza iş açablecekdir. Her zaman birazcık ta olsa yumuşaklık bırakmak botun ömrünü uzatacaktır. Botu kaldırırken de mutlaka tamamını söndürüp kuru bir vaziyette kaldırmak zorunda olduğuuzu unutmamalıyız. Bir önemli husus ta motor ağırlığıdır. Elektrikli motorlarda aküler insanı canından bezdirir. Aküyü bota - tekneye indirip çıkarırken bel fıtığı olan bir çok kişi vardır. Benzinli motorlar da hp arttıkça ağırlıkları artan motorlardır. Taşıyabileceğimizin üstünde motor almamalıyız. 30 kg ne olacak dediğimiz motor bile bota yerleştirirken elimizden kayıp suya düşer. Bu çok sık olur sonra motoru at çöpe. Hele ki avdan gelince egsozdan yağlanmış olan motoru kaldırıp arabaya koymak tam bir risktir. Bu nedenle bagaj için düşünüyorsak yine en çok 6.hp lik 2 zamanlı motorlar tercih edilmelidir. (4 zamanlı motorları yağ akıtacağı içn yan koyamayacağımızı unutmayalım) saygılarımla yılmaz emre....
__________________
Yılmaz EMRE 11-04-1980 İZMİR-Bornova |
|||
![]() |
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | |||
Kaptan ![]()
|
![]() bilgilendirmen için teşekkürler......
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Kaptan ![]()
|
![]() Teşekkürler kardeşim.Süper faydası olacak bilgiler.
![]()
__________________
Kamil |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Oltacı ![]()
|
![]() ben teşekkür ederim abi faydalı olabilirsem
__________________
Yılmaz EMRE 11-04-1980 İZMİR-Bornova |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Kaptan
|
![]() yılmaz güzel bi konu olmuş
![]() ![]() faydalanacak çok dostumuz olur ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Oltacı ![]()
|
![]() 6 yıldır bot kullanıcısım hatta tam anlamıyla bot aşıgı biriyim botlarla ilgili hemn hemen her detayı kendimce bilirim faydalı olabilirsem nemutlu bana
__________________
Yılmaz EMRE 11-04-1980 İZMİR-Bornova |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Oltacı ![]()
|
![]() evet yılmaz kardeşimin botlar uzmanlık alanıdır diye bilirim benide botcu yapan ta kendisidir 15 yıl kara avcılıgından sonra beni botcu yaptı kendisine teşekkür borcluyum .emenige saglık kardeşim.
__________________
Mustafa İŞGÖR
23.07.1972 İZMİR- Bornova ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Oltacı ![]()
|
![]() nedemek kralım elimden geleni siz değerli abilerimle paylaşmaktan mutlu oluyorum..
ben bu konuda çok yanlızlık çekip çok hatalarda bulundum ve çok fuzüli harçamalarım oldu istiyorumki bilgilendirmek ve paylaşmak amacımız amatörlük degilmi amatörlük paylaştıkca güçlenir vede güzellesir
__________________
Yılmaz EMRE 11-04-1980 İZMİR-Bornova |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Tayfa ![]()
|
![]() Bam telime bastın Yılmazcım,yüz kg bulan tekneyi her av dönüşü kıyıya nasıl alındığını çok iyi biliyorum.Bot kullanmak isteyen arkadaşların yararlanacağı bilgiler,paylaşımın için teşekkürler.
__________________
Orhan Ekmekçi 1955 Bornova-İzmir |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() Harika bilgiler Yılmaz Bey. Çok teşekkürler. Bot almayı ben de çok düşündüm. Ama iki şey kafamda soru işareti yaratıyor. Birincisi tahmin edeceğiniz üzere güvenlik. Takla atan çok duydum denizde ufak bir dalgayla. Bu da can sıkıcı bir risk olarak ortada duruyor. Bir de konfor konusunda da çok serzeniş duyuyorum. Özellikle av dönüşlerinde oturma biçimlerinden ötürü her yeri ağırarak dönen çok insan oluyor. Deneyimli biri olarak siz ne dersiniz bu konularda?
__________________
![]() Uğur
İZMİR-1981 Öğretim Elemanı |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyal Paylaşım |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
çim çim nasıl hazırlanır | 35deniz | Balık Yemekleri | 4 | 19-09-2008 21:36 |
hava nasıl? | ibo | DENİZ AVI (TEKNEDEN) | 12 | 10-12-2007 16:14 |
Almanya,da Nasıl???? | rüzgar2 | TARTIŞMA, SOHBET ve HABERLER | 23 | 25-10-2007 19:45 |
kaç mm elbise alayım | theimam35 | ZIPKINLA SUALTI AVI | 31 | 15-12-2006 19:16 |
Balık nasıl alınır nasıl saklanır? | Bir Dost | Balık Yemekleri | 0 | 02-12-2005 10:40 |