|
Dökümanlar ve Makaleler Makale veya döküman yayınlayabiliceğimiz bölüm. |
![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
|
![]() |
#1 | ||||
Kaptan ![]()
|
![]() ![]() Pervane, Makinenin çalışması ile , şanjumana bağlı olan pervane kumanda kolunun hareketiyle dönen bir çelik milin uç kısmına vida dişleri açılmış ve buraya yerleştirilmiş ve somunla sıkıştırılmış, tekne ve gemilerin yapılarına göre uygun bir hidrodinamik şekil verilerek yapılmış itme veya çekme gücü sağlayan bir alettir diyebiliriz. Pervaneler, sularda çalışan her türlü tekne ve gemilerde kullanıldığı gibi havada kullanılan tüm uçan araçlar içinde kullanılan en önemli bir alettir. Pervanelerin esas maddesi sarı veya pirinçtir( Bronz). Bu maddenin belirli bir ısıda eritilmesi ve özel bir kalıba dökülmesi suretiyle imal edilmektedirler. Ayrıca paslanmazdan yapılan pervanelerde mevcuttur. 2 kanatlı oldukları gibi 6 kanatlı olarak da üretimleri yapılmaktadır. Kanat sayılarının fazla olmasının nedeni gemilerin büyüklüklerini ve yapılarını ifade etmektedir. Ayrıca küçük pervaneler kadar hızlıda dönemezler. Ağırlıkları büyüklüklerine göre değişmekle birlikte 500 gram ile 1000 kilo arasındadır. Daha çok büyük ağırlıkta pervanelerde yapılmaktadır. Bizim geminin pervanesinin ağırlığı 4 kanatlı olarak 220 kilodur. Pervanelerin çapları da 800 milimetreden 2.5 metre arasında değişmekle birlikte 4-5 metre çapında olan pervanelerde mevcuttur. Ayrıca itici pervane dediğimiz pervanelerde bulunmaktadır. Bunlar daha ziyade en az 50 metre uzunluğundaki gemilerin baş kısımlarında bulunurlar ve gemilerin kıyıya veya dönme hareketlerinin daha kolay olmasına yardımcı olurlar. Büyük transatlantik ve de tek pervaneli yük gemilerinde bu baş pervaneler yardımı ile gemilerin dönmesi çok daha kolay olmaktadır. Pervanelerin tüm işlemi bittikten sonra dinamik balansları da yapılmaktadır. Aksi takdirde tekne, yat ve gemilerde anormal vuruntular nedeniyle sarsıntılar meydana gelir. Makineniz maksimum devrini yapmıyor ve eğzostan siyah duman çıkıyor ise , bunun nedenleri arasında Motorunuzun revizyon zamanı gelmiştir, veya daha iyisi teknenizin altı kirlenmiş olabilir. Daha önemlisi Pervaneniz büyük geliyor olabilir. Ayrıca pervane kanatlarının polisaj yapılarak parlatılmasında hız ve sürtünme açısından da % 5 – 10 arasında bir avantaj vardır. Kaynak.nurideniz
__________________
İyi günler, bol güneşler dilerim. Üstad Kaptan Nuri DENİZ İstanbul - 1949 İTÜ /Kimya ve İşletme Müh. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() yine bizleri aydınlatıcı bilgilerle dolu değerleri sunmuşsunuz be büyük gemilerle bilgi sahipliğim sadece uzaktan seyretmek oldu ama kendime ait 7,25 bir ağaç teknem vardı gerekli zamanlarda kullanıp sattım ama içimizdeki deniz (derya)aşkı hiç yok olmadı olamazda zaten işte bu tutku beni evde bazı hobilere itti ki bir şeyleri başardığımı düşünüyorum hatırladığım kadarı ile daha önce buradan bazılarını paylaşmıştım yeni yaptığım bir iki tane daha var onlardan birini tekrar sizinle paylaşmak istedim inşallah beğeninize mazhar olurum.Reimleri ayrı olarak sunacağım.
__________________
Hüseyin Altınay 30 Temmuz 1946 Bornova/İzmir Kan Gurubu:B.Rh (+) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
__________________
Hüseyin Altınay 30 Temmuz 1946 Bornova/İzmir Kan Gurubu:B.Rh (+) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
__________________
Hüseyin Altınay 30 Temmuz 1946 Bornova/İzmir Kan Gurubu:B.Rh (+) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
__________________
Hüseyin Altınay 30 Temmuz 1946 Bornova/İzmir Kan Gurubu:B.Rh (+) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
Bu resimleri ImageShach çalıştırırken hepsini birden yükleme imkanım vardı her ne oldu ise ImageShach bozuldu hızlı resimden yüklüyorum onada tam olarak vakıf olamadığımdan tek tek resimleri yükleyebiliyorum son iki resim benim evden görüntülerdir
__________________
Hüseyin Altınay 30 Temmuz 1946 Bornova/İzmir Kan Gurubu:B.Rh (+) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() Bu maket tamamen Ceviz ağacından yapılmıştır bir tane de biraz daha küçüğünü yaptım.Tabi bu tür maketler yumuşak ağaçlardan yapılır ama masrafı yüksek oluyor.Maketçilik masrafı ne kadar az olursa bence o kadar güzeldir düşüncesindeyim.Bu yüzden yaptığım tüm makerlerime çok cüzi miktarda masrafta bulunuyorum.Mesela bu teknenin ağaç aksamını bir arkadaşımın Kemalpaşa Ovacık beldesindeki kurumuş Ceviz ağacının kesilmesinden sonra edindiğim bir kütüğünden önce marangozda 7 mm eninde kestirip diğerlerini kendi yaptığım biley makinasında keserek parçalarını tamamladım.Bu Ceviz ağacından yapmak gerçekten çok zor oluyor.Esenlikler dilerim sevgiyle kalın.
__________________
Hüseyin Altınay 30 Temmuz 1946 Bornova/İzmir Kan Gurubu:B.Rh (+) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyal Paylaşım |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Gemilerde Pervane ve şaftının sörveyleri | MAVİ FENER | Resmi Avcılık Duyuruları | 3 | 07-01-2012 14:14 |
Şamandıra Çeşitleri Hakkında Ne Biliyoruz | MAVİ FENER | Şamandralarla İlgili Herşey | 1 | 08-07-2011 21:14 |
Yanıklar hakkında ne biliyoruz | MAVİ FENER | SAĞLIK | 0 | 18-07-2009 19:19 |
Ticaret Gemileri Hakkında Ne Biliyoruz | MAVİ FENER | Temel Bilimler | 0 | 14-06-2009 14:35 |