![]() |
#1 | ||||
Kaptan ![]()
|
![]() BALIKÇILIK HAKKINDA NE BİLİYORUZ?
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] Yukarıda , Ekim ayının 20.gününde yakaladığımız Palamut ve Çinekop balıklarını görmektesiniz. Bu balıkların avlanmasında gırgır ağları denilen ağlar kullanılmaktadır. Bu ağları kullanan gemilere de GIRGIR gemileri denilmektedir. Bu balıkçı gemilerinin uzunluğu 30 ile 60 metre arasında değişmektedir.Hacim olarak 200 ile 400 groston arasındadır. Bu gemilerin içerisinde çalışan personel 20-30 kişidir. Balıkçı gemisi tamamen Elektronik cihazlarla donatılmıştır. Gemiyi kullanan herne kadar kaptan ise de, emir komuta tamamen "Reis" denilen kişide bulunmaktadır. Bu reis denilen kişi geminin donatanı olduğu gibi, para ile çalışan ve bu işi bilen başka reislerde olabilir. Gemide çalışan personelin bir yatakhanesi , tuvaleti, banyosu vede ahçısı bulunmaktadır. Ahçı haftanın 3 günü tutulan balıklardan yemek yapar (balık kızartır). Diğer günlerde de normal menusünde ne varsa onu yapar. Gemimizde ayıca 2 aylık ihtiyacımızı karşılayacak kadar kumanya dediğimiz yiyecekler vardır ve bunları muhafaza ettiğimiz büyük birde depomuz bulunmaktadır. Ayrıca 15 ton içme suyumuzda her zaman alesta durumundadır. Ekmek ihtiyacımızı ise 3 günde bir yedek teknemiz ile görüşüp karşılarız. Diğer taraftan geminin ana ve yardımcı makinalarının ihtiyacı için 20-30 ton kapasiteli mazot depolarımız bulunmaktadır. Gemilerimizde elektrik, 220 ve 380 volt üreten jeneratörlerle karşılanmaktadır. Ayrıca elektronik cihazların çalışması içinde doğru akım üreten 8 adet akü bulunmaktadır.Balıkçı gemimiz yangına karşı otomatik sistemlerle donatılmış olup, ayrıca alarmlarla da takviye edilmiştir. Herhangi bir acil durum karşısında telsizlerimiz devrededir ve telsiz operatörleri tarafından ilgili yerlere anons ederek bulunduğu noktanın kodunu verir ve yardım ister.Gemilerimizde yeteri kadar can yelekleri ve can simitleri de bulunmaktadır. Bunların haricinde 400 beygir gücünde olan kromdan yapılmış 30 kişilik botlarımızda bulunmaktadır. Her nekadar tedbir alırsanız alınız insan olduğumuzu hiçbir zaman unutmamamız gerekir.Çünkü insanlar hata yapmak için dünyaya gelmiştir. Bir futbol takımı nasılsa, gemicilikte buna benzemektedir. Yani sistem dikkati ve paylaşımı gerektirir. En küçük hata sonucu ölümle sonuçlanır. Bu bakımdan gece olsun, gündüz olsun avlanma sırasında çalışan ve adına tayfa dediğimiz personelimizin, geminin küpeşte dediğimiz kenar yan kısımları üzerinde dolaşması oturması tamamen vede kesinlikle yasaktır. Gemilerimizde, tuttuğumuz balıkların muhafazası içinde 50-100 metrekarelik soğuk hava depoları bulunmaktadır. Diğer önemli bir hususta, gemilerimizde deniz suyundan buz yapan makinalarda bulunmaktadır. Bunların kapasiteleri saatte 20 ile 50 kilo buz yapmaktadır.Tuttuğumuz balıkların nakliye edilebilmesi ve depoda muhafazası içinde tahtadan imal edilmiş sandıklar, kasalar kullanılmaktadır.Tuttuğumuz balık miktarı çok ise bu balıkları anında nakliye ile balık haline göndeririz, az miktarlarda ise en fazla 2 gün bekletilirler. Diğer önemli bir husus ise balık ağlarının özellikleridir. Bu palamut gırgırı dediğimiz ağlarımızın özel bir donanımları vardır. Bu donanımların iyi veya kötü olması durumunda sizde o nisbette az veya çok balık avlayabilirsiniz. Bu ağların boyları 1500 metre, derinlikleri ise 150 metredir.Üst kısımlarında ağın havada kalmasını sağlayan sarı veya beyaz rekli mantarlar bulunurken, alt tarafında ağın dibe inmesini sağlayan ve bir adedi 250 gram olan kurşunlar bulunmaktadır.Bu bakımdan bu kısma kurşun yakası adı verilir. Mantar kısmının olduğu bölümede mantar yakası adı verilmiştir.Ağın alt kısmında ayrıca 15-20 cm.çapında demir halkalar bulunmaktadır.Bu halkaların içerisinden çapı 20 mm olan çelik halat geşmektedir.Bu çelik halat denize bırakılan ağın alt kısmını bir torba gibi büzülmesini sağlar. Bu 3 ton ağırlığındaki çelik halatı denizin içerisinden IRGAT dediğimiz makina çekmektedir.Bu ırgat bir çıkrık şeklindedir ve hidrolik veya mekanik sistem makinaları ile çalışmaktadır. Altı büzülen ağın büzme işlemi sona erdikten sonra denizdeki ağın gemi içerisine alınması işlemi başlar ve bu işlemi hidrolikle çalışan alüminyum makaralar yapmaktadır. Bunlarda harika insan yapısıdır.Bu makaralar olmazsa ağı denizden geminin içerisine almanız mümkün değildir.Ağı el ile çekemezsiniz.Bu bakımdan bu makaraların devamlı olarak 2 adet yedekleri de bulunmaktadır.[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
__________________
İyi günler, bol güneşler dilerim. Üstad Kaptan Nuri DENİZ İstanbul - 1949 İTÜ /Kimya ve İşletme Müh. ![]() |
||||
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | ||||
Kaptan ![]()
|
![]() BALIKÇILIK VE BALIKÇI GEMİSİ HAKKINDA NE BİLİYORUZ?
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] Denizlerdeki balıkların avlanmasında gırgır ağları denilen ağlar kullanılmaktadır. Bu ağları kullanan gemilere de GIRGIR gemileri denilmektedir. Bu balıkçı gemilerinin uzunluğu 30 ile 60 metre arasında değişmektedir.Hacim olarak 200 ile 400 groston arasındadır. Bu gemilerin içerisinde çalışan personel 20-30 kişidir. Balıkçı gemisi tamamen Elektronik cihazlarla donatılmıştır. Gemiyi kullanan herne kadar kaptan ise de, emir komuta tamamen "Reis" denilen kişide bulunmaktadır. Bu reis denilen kişi geminin donatanı olduğu gibi, para ile çalışan ve bu işi bilen başka reislerde olabilir. Gemide çalışan personelin bir yatakhanesi , tuvaleti, banyosu vede ahçısı bulunmaktadır. Ahçı haftanın 3 günü tutulan balıklardan yemek yapar (balık kızartır). Diğer günlerde de normal menusünde ne varsa onu yapar. Gemimizde ayıca 2 aylık ihtiyacımızı karşılayacak kadar kumanya dediğimiz yiyecekler vardır ve bunları muhafaza ettiğimiz büyük birde depomuz bulunmaktadır. Ayrıca 15 ton içme suyumuzda her zaman alesta durumundadır. Ekmek ihtiyacımızı ise 3 günde bir yedek teknemiz ile görüşüp karşılarız. Diğer taraftan geminin ana ve yardımcı makinalarının ihtiyacı için 20-30 ton kapasiteli mazot depolarımız bulunmaktadır. Gemilerimizde elektrik, 220 ve 380 volt üreten jeneratörlerle karşılanmaktadır. Ayrıca elektronik cihazların çalışması içinde doğru akım üreten 8 adet akü bulunmaktadır.Balıkçı gemimiz yangına karşı otomatik sistemlerle donatılmış olup, ayrıca alarmlarla da takviye edilmiştir. Herhangi bir acil durum karşısında telsizlerimiz devrededir ve telsiz operatörleri tarafından ilgili yerlere anons ederek bulunduğu noktanın kodunu verir ve yardım ister.Gemilerimizde yeteri kadar can yelekleri ve can simitleri de bulunmaktadır. Bunların haricinde 400 beygir gücünde olan kromdan yapılmış 30 kişilik botlarımızda bulunmaktadır. Her nekadar tedbir alırsanız alınız insan olduğumuzu hiçbir zaman unutmamamız gerekir.Çünkü insanlar hata yapmak için dünyaya gelmiştir. Bir futbol takımı nasılsa, gemicilikte buna benzemektedir. Yani sistem dikkati ve paylaşımı gerektirir. En küçük hata sonucu ölümle sonuçlanır. Bu bakımdan gece olsun, gündüz olsun avlanma sırasında çalışan ve adına tayfa dediğimiz personelimizin, geminin küpeşte dediğimiz kenar yan kısımları üzerinde dolaşması oturması tamamen vede kesinlikle yasaktır. Gemilerimizde, tuttuğumuz balıkların muhafazası içinde 50-100 metrekarelik soğuk hava depoları bulunmaktadır. Diğer önemli bir hususta, gemilerimizde deniz suyundan buz yapan makinalarda bulunmaktadır. Bunların kapasiteleri saatte 20 ile 50 kilo buz yapmaktadır.Tuttuğumuz balıkların nakliye edilebilmesi ve depoda muhafazası içinde tahtadan imal edilmiş sandıklar, kasalar kullanılmaktadır.Tuttuğumuz balık miktarı çok ise bu balıkları anında nakliye ile balık haline göndeririz, az miktarlarda ise en fazla 2 gün bekletilirler. Diğer önemli bir husus ise balık ağlarının özellikleridir. Bu palamut gırgırı dediğimiz ağlarımızın özel bir donanımları vardır. Bu donanımların iyi veya kötü olması durumunda sizde o nisbette az veya çok balık avlayabilirsiniz. Bu ağların boyları 1500 metre, derinlikleri ise 150 metredir.Üst kısımlarında ağın havada kalmasını sağlayan sarı veya beyaz rekli mantarlar bulunurken, alt tarafında ağın dibe inmesini sağlayan ve bir adedi 250 gram olan kurşunlar bulunmaktadır.Bu bakımdan bu kısma kurşun yakası adı verilir. Mantar kısmının olduğu bölümede mantar yakası adı verilmiştir.Ağın alt kısmında ayrıca 15-20 cm.çapında demir halkalar bulunmaktadır.Bu halkaların içerisinden çapı 20 mm olan çelik halat geşmektedir.Bu çelik halat denize bırakılan ağın alt kısmını bir torba gibi büzülmesini sağlar. Bu 3 ton ağırlığındaki çelik halatı denizin içerisinden IRGAT dediğimiz makina çekmektedir.Bu ırgat bir çıkrık şeklindedir ve hidrolik veya mekanik sistem makinaları ile çalışmaktadır. Altı büzülen ağın büzme işlemi sona erdikten sonra denizdeki ağın gemi içerisine alınması işlemi başlar ve bu işlemi hidrolikle çalışan alüminyum makaralar yapmaktadır. Bunlarda harika insan yapısıdır.Bu makaralar olmazsa ağı denizden geminin içerisine almanız mümkün değildir.Ağı el ile çekemezsiniz.Bu bakımdan bu makaraların devamlı olarak 2 adet yedekleri de bulunmaktadır..................................... ...........................................
__________________
İyi günler, bol güneşler dilerim. Üstad Kaptan Nuri DENİZ İstanbul - 1949 İTÜ /Kimya ve İşletme Müh. ![]() Bu mesaj en son " 25-09-2009 " tarihinde saat 16:51 itibariyle MAVİ FENER tarafından düzenlenmiştir.... |
||||
![]() |
Sosyal Paylaşım |
Konu Araçları | |
Görünüm Modları | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Şamandıra Çeşitleri Hakkında Ne Biliyoruz | MAVİ FENER | Şamandralarla İlgili Herşey | 1 | 08-07-2011 21:14 |
Çipura Balığı hakkında ne biliyoruz | MAVİ FENER | Deniz Balıkları | 1 | 14-09-2009 14:02 |
Yanıklar hakkında ne biliyoruz | MAVİ FENER | SAĞLIK | 0 | 18-07-2009 19:19 |
Ticaret Gemileri Hakkında Ne Biliyoruz | MAVİ FENER | Temel Bilimler | 0 | 14-06-2009 14:35 |
Hamsi Balığı Hakkında Ne Biliyoruz | MAVİ FENER | Deniz Balıkları | 0 | 14-06-2009 01:17 |