|
Resmi Avcılık Duyuruları Sirküler, yasaklar ve benzeri konular... |
![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 | ||||
Kaptan ![]()
|
![]() ![]() Gemilerin Teknik Yönetmeliği Ulaştırma Bakanlığı (Denizcilik Müsteşarlığı)'ndan: Resmi Gazete Tarihi: 17/11/2009 Resmi Gazete No: 27409 Demir ve bağlama donanımları Madde 26 - Tüm gemiler, demirleme, bağlama ve yedekleme işlemlerini emniyetle yapabilmesini teminen yeterli mukavemette donanımlarla donatılır. Tam boyu 24 m den büyük gemilerde demirleme ve bağlama teçhizatı yetkilendirilmiş kuruluşların ilgili kurallarına göre tayin edilmiş teçhizat numarasına göre seçilir. (2) Gemilerde bağlama halatlarının volta edilebilmesi için güverteye uygun yerlere baba, kurtağızı veya koç boynuzu gibi bağlama donanımları monte edilir. Babalar, loçalar, kurtağızları ve koç boynuzlarının halatların aşırı derecede aşınmasını önleyecek şekilde olmaları gerekir. (3) Tam boyu 15 metre ve üzerindeki gemilerde demirleme donanımları, minimum ağırlıkta malzeme ile gemiyi güvenli bir biçimde, demir üzerinde tutacak bir şekilde tasarlanır ve en az bir adet göz demiri bulunur. (4) Gemilerde demir zincirlerinin yerine kopma yükü, zincirinkinden daha az olmayan tel halatlar veya sentetik lif halatlar kullanılabilir. Bu durumda tel halat ile veya sentetik lif halat ile demir arasına en az 2 metre boyunda veya demirin gözdeki konumu ile ırgat arasındaki mesafeye eşit boyda zincir kullanılır. Irgatın bulunduğu yerler ile loça ağızları yeterli surette takviye edilir. Tam boyu 24 metre ve üzerindeki gemilerde en az bir adet demir ırgatın olması gerekir. (5) Bağlama halatları tel, doğal lif, sentetik lif veya tel ile lif karışımından yapılır. Çelik tel halatların kullanılması durumunda, bu halatların esnek tip olması gerekir. (6) Hırça mapasının tehlike anında demirin denize bırakılması için kolay ulaşılabilir olması gerekir. Zincirlik, zincirin istifine uygun boyutlarda mümkün olduğunca su geçirmez ve yeterli bir dreyne sahip olur.
__________________
İyi günler, bol güneşler dilerim. Üstad Kaptan Nuri DENİZ İstanbul - 1949 İTÜ /Kimya ve İşletme Müh. ![]() Bu mesaj en son " 16-12-2011 " tarihinde saat 13:08 itibariyle MAVİ FENER tarafından düzenlenmiştir.... |
||||
![]() |
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | |||
Tayfa ![]()
|
![]() Bu yararli bilgilerinize sonsuz tesekkurler....
__________________
Kadir Dogan Yas:50 Ankara |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Üstad
|
![]() Emeğine sağlık teşekkürler kaptanım
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyal Paylaşım |
Konu Araçları | |
Görünüm Modları | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Gemilerde Demir ve zincirlerin kontrolü | MAVİ FENER | Resmi Avcılık Duyuruları | 0 | 16-12-2011 12:33 |
Salihli Demir Köprü Barajı AV-1 | dizel45 | TATLI SU AVI | 15 | 18-08-2010 07:25 |
Gemilerde İzolasyon | MAVİ FENER | Tekne Bakımı ve Donanımı | 0 | 30-07-2009 07:46 |
Akvaryum Donanımları(termometreler) | MAVİ FENER | Akvaryum | 0 | 14-06-2009 16:24 |
Hoşgeldin Demir... | aserkansatı | Tanışma | 3 | 15-04-2006 16:56 |