|
Dökümanlar ve Makaleler Makale veya döküman yayınlayabiliceğimiz bölüm. |
![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
|
![]() |
#1 | ||||
Kaptan ![]()
|
![]() Sene 2009, Ekim ayının ortalarında Karadeniz'de Palamut avcılığı yapıyorduk. Rüzgar Yıldız, Poyraz; 3 kuvvetinde.. Karaburun açıklarında 30 metre derinliklerde yavaş yavaş dolaşıyorduk..
Hava bulutlu, ağabeyimle köprüde muhabbet ediyor ve gözümüzle de denizi radar gibi tarıyorduk. Bir ara telsizden hava raporunu aldık ve rüzgarın 5 şiddetine çıkacağını ve yağmurla birlikte fırtına geleceğini söylüyordu. Bizlerde anında 3 makinayı devreye sokup tam yol Boğaz yolunu tutmaya başladık. Aradan 40 dakika geçti rüzgar ve yağmur felaket bir durumda.... Geminin bodoslamasını Poyraz yönüne verdik ve 1200 devir/dakikaya inmek suretiyle hızımızı düşürdük ve rotamıza doğru yol alıyorduk. Dalgalar ve yağmur teknenin baş tarafından giriyor kıç tarafından çıkıyordu. Tüm tayfalar 25 kişi kendileri için ayrılmış olan dinlenme yerlerinde durumlarını koruyorlardı.. Doğal olarak, makinist Mehmet, Makine dairesine su girmemesi için tüm 5 adet olan ( 80 X 80)cm, hava kapaklarını kapattı. İşte ne oldu ise o sırada oldu. Aradan 20 dakika sonra makineler teklemeye başladı. Ben mazotmu bitti zannederek diafonla makinist Mehmet'e durumu anında bildirdim.... Mehmet su içerisine kaptan bölümüne gelerek mazotumuz var, bir sıkıntımız yok dedi.. Bu durumda ben anında Mehmet'le beraber yağmura dalgalara aldırmadan makine dairesine indik. Mazotumuz var, suyumuz var...acaba mazot, deponun çalkalanmasından dolayı karıştığı için tankın dibindeki pislik mi enjektörleri tıkadı diye düşündüm...2 ana makineyi stop ettirdik ve mazot filtrelerini ambarı rezil ederek değiştirdik.. Makineleri çalıştırdık 10 dakika sonra yine makineler teklemeye bayılmaya başladı.. Makine dairesi mazot kokusundan geçilmiyordu ..neredeyse kusacaktık... Mehmet ustaya ambar hava kapakları açık değil mi diye sordum. O da bana su makine dairesine gelmesin diye tüm hava kapaklarını kapattım demez mi... İşte o zaman makine dairesinin havasız kaldığını ve dolayısıyla makinelerin yeterli havayı alamaması nedeniyle Karadeniz'de böyle bir sıkıntı yaşadık...
__________________
İyi günler, bol güneşler dilerim. Üstad Kaptan Nuri DENİZ İstanbul - 1949 İTÜ /Kimya ve İşletme Müh. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() kıssadan hisse öyle değilmi kaptanım inşallah bende 7,25 teknemde yaşadıklarımı anlatırım
__________________
Hüseyin Altınay 30 Temmuz 1946 Bornova/İzmir Kan Gurubu:B.Rh (+) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Kaptan ![]()
|
![]() Her şey tecrübe ile öğrenilir.
__________________
F. Mehmet Koray 1948 ANK. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() günaydın Mehmet bey hoş gelmişsiniz Nuri kaptanım burada artık hemen hemen her gün diyebilirim katılıyor sizinde devamlılığınızı bekleriz balık bahane sohbet şahane rasgelsin
__________________
Hüseyin Altınay 30 Temmuz 1946 Bornova/İzmir Kan Gurubu:B.Rh (+) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyal Paylaşım |
Konu Araçları | |
Görünüm Modları | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Makine tavsiyesi | ermo89 | Öneriler, Eleştriler, İstekler | 11 | 27-01-2012 14:02 |
Makine Bakımı | kturkol | Makara - Makinelerle İlgili Herşey | 21 | 31-10-2011 15:53 |
Makine | BALIK | Videolar | 2 | 19-07-2011 22:41 |
Mamunların taze kalması korunması | tutkumbalık | Çimçim,Karides,Teke,Mamun | 7 | 23-03-2011 16:00 |
makine yardımı | sazancı18 | Makara - Makinelerle İlgili Herşey | 5 | 28-03-2008 21:53 |