Geri Git   RASTGELSİN AMATÖR BALIKÇILIK FORUMLARI > Amatör Balık Avı Genel Bilgiler > Malzemeler ve Bakımları > Diğer Malzemeler




Yanıtla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Eski 12-05-2007, 14:38   #11
giritli
Kaptan
 
giritli kullanıcısının avatarı
 
Üyelik Tarihi: 22.11.06
Mesaj Sayısı: 974
Varsayılan

Pardon ama neyi paylaşamıyoruz ki onu anlamış değilim...
Selim abicim birileri ilgilenir ya da ilgilenmez ama yinede paylaşım için teşekkür ederim size...
Cumhurcum eleştirmek veya eleştirilmek güzeldir...insanları gelişime ya da olumlu yönde değişime iter...ama eleştirirken sarf ettiğimiz cümleleri özellikle internet ortamındaysak 2 kere hatta 3 kere düşünüp öyle söylemeliyiz...
İnternetin güzel tarafı uzakları yakın etmesi ve de birbirini hiç görmemiş insanların gıyaplarında tanışmaları...
Ama bir bu kadar belki bundan da kötü bir tarafı var ki...o da internetin MİMİKLERİNİN veya VURGULARININ olmaması...işte bu yüzden birşey yazmadan önce bence 2-3 kere düşünmeliyiz...ben birisine yüz yüzeyken öyle bir laf ederim ki bana ne alınır nede darılır...çünkü benim yüz ifademi görebilmektedir ve yüzümdeki mimiklerden ciddimi yoksa espiritüelmi olduğumu anlayabilir...ama internette iş başka kardeşim...saygılar...
__________________
Onur Şengün
1973-İZMİR
A RH +
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]

[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
giritli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Sponsored Links
Eski 12-05-2007, 14:44   #12
freediver
Kaptan
 
Üyelik Tarihi: 25.04.07
Şehir: Antalya
Mesaj Sayısı: 477
Exclamation

Alıntı:
balıkcı tafarından gönderildi
Güzel kardeşim okuduysan niye soruyorsun o zama......


,balığa başlamadan suyun bulanıklığına göre yapay yem kulanır,yada suyun neresinde akıntı az veya çok ona göre tutmak istediği balığın yerini tespit eder,kışın balıklar hali ile suyun en sıcak yerinde kümeleşir,bu yazdıklarım yanlış ise o zaman doğrusunu senden dinlemek isterim.

Selim Abi simdi önce bir konuyu acikliga kavusturalim!!!
Yazdiklarindan anladigima göre sen benim yazimi kendi üzerine almissin.
Ben ukalalik yapmak ve seni haksiz cikarmak derdinde degilim.Sonucta benim büyügümsün ve saygim var..Ve sana bilmedigimi söyledigim de ciddiydim.
Ben o cihazin ise yariyacagina inanmiyorum ve tepkim üreticiye...
Senden ricam bu aletin isleyisini izah etmendi ve sonrasinda bilgilerini paylasmissin.


Simdi Selim Abi

Karadan suya avcilik yapiyorsun.Bu aletin kablo uzunlugu 15 metre yani sen bunu 180 derecelik bir düzlemde saga sola yada karsiya atabilirsin.Attigin yerin derinligi 1 metre desen 15 metrelik mesafe direk 13 metre civarina iner.Ve o aletin etki yapabilecegi alan ksia bir mesafedir muhtemelen

Eger avci bu alete yönelik avlanma yaparsa bütün gün av yerini dolasir.

Almanya yi örnek olarak elealalim....
Almanya da genelde yapay göller vardir.
Yapay göllerde akintinin ne isi var.Rüzgar nedeniyle yüzey akintisi olur bunuda gözle bile anlamak mümkün.

Nehirde avlaniyorsun diyelim..Nehir zaten akintilidir.

Isik ve bulaniklik:Hic bir balik yeminin disin da .... dalga boyunda avlanmaya uygundur diye yazmaz ve bu yemler zaten fosforludur.Deneme yanilma yöntemiyle anlasilir.

Diyelim Sakarya cayinda avlaniyorsun.Sakarya cayi 365 gün bulanik akar hic birsey görünmez.Ama oltaya solucani tak yayin,yilan baligi vs. kralini yakalarsin...Bu canlilar görmüyor ama hic de mi koku almiyor...Baliklar genelde yemin kokusundan yemi bulur.


"Kışın balıklar hali ile suyun en sıcak yerinde kümeleşir" demissin ben alabalik avcisiyim...genelde Alabalik akintili, bol oksijenli su sicakligi 15 dereceyi gecmeksizin,akarsularda yasar.
(özel göller haric)Eeeee simdi ne olacak ??????????????

Türkiye de daha ziyade deniz avi yapilir.Izmir i ele alalim kiyi derinligini 2 metre diyelim biz bu aleti attigimizda alet 12 metre falan uzaga düser.Ama denizde genelde insanlar 50-100 metre ileriye atar.Eeee o zaman ne olacak????????
Ve avcilar akintiyi ölcmek icin genelde yüzeye 1 parca ekmek kabugu atar ya da hafif kursunlu bir olta ile dip akintisinin yönü ve siddetini anlaya bilir.

Tekneden avlaniyorsun diyelim:Bu alete ne gerek var 5 kurus fazla ver sonar kullan



Sanirim düsüncelerimi daha iyi anlattim sanirim...


Selamlar
__________________
Dalgalardir evimiz
Yosun kokar tenimiz
Enginlere bin selam
BIZ DENIZCIYIZ

Cumhur 1980
Berlin

Bu mesaj en son " 12-05-2007 " tarihinde saat 15:07 itibariyle freediver tarafından düzenlenmiştir....
freediver Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 12-05-2007, 14:51   #13
freediver
Kaptan
 
Üyelik Tarihi: 25.04.07
Şehir: Antalya
Mesaj Sayısı: 477
Varsayılan

Alıntı:
giritli tafarından gönderildi
Pardon ama neyi paylaşamıyoruz ki onu anlamış değilim...
Selim abicim birileri ilgilenir ya da ilgilenmez ama yinede paylaşım için teşekkür ederim size...
Cumhurcum eleştirmek veya eleştirilmek güzeldir...insanları gelişime ya da olumlu yönde değişime iter...ama eleştirirken sarf ettiğimiz cümleleri özellikle internet ortamındaysak 2 kere hatta 3 kere düşünüp öyle söylemeliyiz...
İnternetin güzel tarafı uzakları yakın etmesi ve de birbirini hiç görmemiş insanların gıyaplarında tanışmaları...
Ama bir bu kadar belki bundan da kötü bir tarafı var ki...o da internetin MİMİKLERİNİN veya VURGULARININ olmaması...işte bu yüzden birşey yazmadan önce bence 2-3 kere düşünmeliyiz...ben birisine yüz yüzeyken öyle bir laf ederim ki bana ne alınır nede darılır...çünkü benim yüz ifademi görebilmektedir ve yüzümdeki mimiklerden ciddimi yoksa espiritüelmi olduğumu anlayabilir...ama internette iş başka kardeşim...saygılar...


Onurcum dediklerine bastan sona katiliyorum.
Ama benim yazdiklarimda kesinlikle hakaret ve kücük düsürücü bir kelime yok ama öyle anlasiliyorsada ictenlikle söylüyorum.Kesinlikle Selim Abiyi kücük düsüreyim bozayim diye bir düsüncem söz konusu degil



TARTISMANIN KIRGINLIKLARA YOL ACMAMASI ICIN EN IYISI KONUYU KAPATMAK SANIRIM
__________________
Dalgalardir evimiz
Yosun kokar tenimiz
Enginlere bin selam
BIZ DENIZCIYIZ

Cumhur 1980
Berlin

Bu mesaj en son " 12-05-2007 " tarihinde saat 15:26 itibariyle freediver tarafından düzenlenmiştir....
freediver Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 12-05-2007, 15:45   #14
balıkcı
Kaptan
 
balıkcı kullanıcısının avatarı
 
Üyelik Tarihi: 14.11.05
Yaş: 56
Mesaj Sayısı: 1.570
Varsayılan

Alıntı:
freediver tafarından gönderildi
Selim Abi simdi önce bir konuyu acikliga kavusturalim!!!
Yazdiklarindan anladigima göre sen benim yazimi kendi üzerine almissin.
Ben ukalalik yapmak ve seni haksiz cikarmak derdinde degilim.Sonucta benim büyügümsün ve saygim var..Ve sana bilmedigimi söyledigim de ciddiydim.
Ben o cihazin ise yariyacagina inanmiyorum ve tepkim üreticiye...
Senden ricam bu aletin isleyisini izah etmendi ve sonrasinda bilgilerini paylasmissin.


Simdi Selim Abi

Karadan suya avcilik yapiyorsun.Bu aletin kablo uzunlugu 15 metre yani sen bunu 180 derecelik bir düzlemde saga sola yada karsiya atabilirsin.Attigin yerin derinligi 1 metre desen 15 metrelik mesafe direk 13 metre civarina iner.Ve o aletin etki yapabilecegi alan ksia bir mesafedir muhtemelen

Eger avci bu alete yönelik avlanma yaparsa bütün gün av yerini dolasir.

Almanya yi örnek olarak elealalim....
Almanya da genelde yapay göller vardir.
Yapay göllerde akintinin ne isi var.Rüzgar nedeniyle yüzey akintisi olur bunuda gözle bile anlamak mümkün.

Nehirde avlaniyorsun diyelim..Nehir zaten akintilidir.

Isik ve bulaniklik:Hic bir balik yeminin disin da .... dalga boyunda avlanmaya uygundur diye yazmaz ve bu yemler zaten fosforludur.Deneme yanilma yöntemiyle anlasilir.

Diyelim Sakarya cayinda avlaniyorsun.Sakarya cayi 365 gün bulanik akar hic birsey görünmez.Ama oltaya solucani tak yayin,yilan baligi vs. kralini yakalarsin...Bu canlilar görmüyor ama hic de mi koku almiyor...Baliklar genelde yemin kokusundan yemi bulur.


"Kışın balıklar hali ile suyun en sıcak yerinde kümeleşir" demissin ben alabalik avcisiyim...genelde Alabalik akintili, bol oksijenli su sicakligi 15 dereceyi gecmeksizin,akarsularda yasar.
(özel göller haric)Eeeee simdi ne olacak ??????????????

Türkiye de daha ziyade deniz avi yapilir.Izmir i ele alalim kiyi derinligini 2 metre diyelim biz bu aleti attigimizda alet 12 metre falan uzaga düser.Ama denizde genelde insanlar 50-100 metre ileriye atar.Eeee o zaman ne olacak????????
Ve avcilar akintiyi ölcmek icin genelde yüzeye 1 parca ekmek kabugu atar ya da hafif kursunlu bir olta ile dip akintisinin yönü ve siddetini anlaya bilir.

Tekneden avlaniyorsun diyelim:Bu alete ne gerek var 5 kurus fazla ver sonar kullan



Sanirim düsüncelerimi daha iyi anlattim sanirim...


Selamlar
Güzel kardeşim bu alet atmak için değil onu önce belirteyim,sen alabalık avcısı olabilirsin ama tatlısuda sadece alabalık yaşamaz bunu sen benden daha iyi bilirsin,bende turna avcısıyım Eeee ne olacak şimdi yani bu bir gösterge değil,sen alabalık avını seversin ben tatlısudaki bütün balıkların peşine düşerim bu bir tercih meselesi,sahte yemlerin üzerinde ışık ve bulanıklık olduğu elbette yazmaz ama sahtelerin bir çok çeşit rengini boşuna üretmiyorlar ve alıcılarıda boşuna almıyor çeşit renklerini,sonar konusuna gelince bu aletle sonarın arasında fark olduğunu zanediyorum,çok pahalı sonarları bilmem ama normal standartta olan hiç bir sonar sudaki oksijeni göstermez,yada bulanıklığını,bende bu aletin başka çeşidi var ondada oksijen ve bulanıklık göstermiyor ama suya atınca metresini,derecesini ve her metrede kaç derece olduğunu gösteriyor,işte bende olan bu aleti suya atabiliyorsun oltanın ucuna takıp,bana saygın olduğunu söylüyorsun çok teşekkürler ve yazının bana karşı olmadığını yazmışsın,olabilirsinde bu gayet normal ben bir profösör filan değilim sadece bildiklerimi balıkcı dostlarımla paylaşıyorum,yanlışımda olabilir bunu sevyeli bir şekilde tartışıp çözeriz her zaman,biz burada nihayetinde fikir cimlastiği yapıyoruz uzman kişiler değiliz edindiğimiz tecrübeleri aktarıyoruz,mademki bu işin ilmini okumuşsun seninde güzel yazılarını bu sitede okumak isterim ben kendi adıma,son olarak bir daha bana soru yöneltirsen tek tek sor lütfen çok soruya cevap vermek aklımı karıştırıyor Eee nede olsa yaşım çoğunuzdan ileri
__________________
Selim Öner
23.01.1962
Almanya
balıkcı Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Yanıtla

Sosyal Paylaşım

Konu Araçları
Görünüm Modları

Gönderme Kuralları
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
SimgelerAçık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı


Saat 23:48.