|
Dökümanlar ve Makaleler Makale veya döküman yayınlayabiliceğimiz bölüm. |
![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() Aramızda tekne ile balığa çıkmakta olan ve bu konuda niyeti bozuk olan (
![]() ![]() Burada yer alan bilgiler özel teknelerde (amatör tekneler) bulunması zorunlu olan ve bulunması önerilen belge, doküman ve donanımı içermektedir. Her ikisi ayrı başlıklar altında açıklanmıştır. Özel Teknelerde Bulunması Zorunlu Belgeler Özel Tekne Belgesi: Özel tekneler gerçek kişilere ait olup, ticaret amacıyla kullanılmayan teknelerdir. Özel Tekne Belgesi, teknenin ruhsatıdır. Telsiz Telefon Ruhsatı: Teknede telsiz donanımı varsa telsiz ruhsatı ve en az kısa mesafe tahditli telsiz operatörü ehliyetine sahip bir kişi bulunmalıdır. Amatör Denizci Belgesi: Amatör teknenin grostonajına bağlı olarak en az bir amatör denizci belgeli kişi teknede bulunmalıdır. Grostonaj arttıkça belgeli amatör denizci sayısı da artar. (Not: İstenirse bununla ilgili de ayrıca bir tablo verebilirim). Özel Teknelerde Bulunması Zorunlu Donanım Can Kurtarma Donanımı Can Yeleği: Boyu ne olursa olsun, denize çıkan her teknede seyire katılan kişi başına bir adet can yeleği bulunacaktır. Teknede çocukların bulunması halinde her çocuk için bir can yeleği bulunacaktır. (Not: Amatör denizci belgesi ile yönetilen bir teknede, teknenin boyuna bağlı olarak kendisi dahil en çok 12 kişi bulunabilir.) Can Simidi: Boyu 9 metrenin altında olan teknelerde en az 1 adet ışıklı 20 m salvolu, boyu 9 metrenin üzerinde olan teknelerde biri ışıklı salvolu olmak üzere en az 2 adet can simidi bulunmalıdır. Paraşütlü İşaret Fişeği: Her teknede en az 1 adet, boyu 10 metreden fazla teknelerde en az 2 adet tarihi geçmemiş paraşütlü işaret fişeği bulunmalıdır. El Maytabı: Her teknede en az 1 adet, boyu 10 metreden fazla teknelerde en az 2 adet tarihi geçmemiş el maytabı bulunmalıdır. Duman Kandili: Her teknede en az 1 adet, boyu 10 metreden fazla teknelerde en az 2 adet tarihi geçmemiş yüzer veya elde tutulan tip duman kandili bulunmalıdır. Seyir Fenerleri ve Yardımcı Donanım Seyir Fenerleri: Bütün teknelerde "Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü"ne (UDÇÖT) uygun olacaktır. Pusula: Her teknede bir adet manyetik pusula bulunacaktır. Siyah Küre: UDÇÖT'ne uygun olacaktır. Kampana: UDÇÖT'ne uygun olacaktır. Düdük: UDÇÖT'ne uygun olacaktır. Seyyar tip hava basınç tüplü olabilir. Radar Reflektörü: Boyu ne olursa olsun 150 grostonun altındaki bütün teknelerde bulunacaktır. Yangınla Mücadele Donanımı Taşınabilir Yangın Söndürme Tüpü: Makine dairesi veya sandığı dışında 1 adet 6 kg'lık, varsa kuzinede veya kamarada 1 adet 6 kg'lık bulunmalıdır. Boyları 15 metrenin altında olan teknelerde Yangın söndürme tüpleri 2 kg'lık olabilir. Deniz Kirliliğini Önleme Donanımı Pis Su Tankı: Pis su oluşabilecek yapıdaki teknelerde aranır. Özel Teknelerde Bulunması Zorunlu Dokümanlar Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü Kitabı: Her teknede 1 adet bulunmalıdır. Can Kurtarma İşaretleri Tablosu: Bütün teknelerde bulunmalıdır. Amatör Denizci El Kitabı (ADEK): Her teknede 1 adet bulunmaldır. Özel Teknelerde Zorunlu Markalama Gemi ve bağlama limanı adının yazılması: Teknenin başomuzluklarına ve aynasına yazılacaktır. Aynası dar veya baş kıç bir teknede gemi ve bağlama limanı adları iki kıç omuzluğa yazılır. Yazılar okunaklı olmalı, batone harf kullanılmalıdır. El yazısı ve süslü yazılar kabul edilmez. Can simitlerinin markalanması: Üzerine tekne adı ve bağlama limanı yazılacaktır. Özel Teknelerde Önerilen Diğer Donanım Hizmet Botu (varsa markalanmalıdır), İlk Yardım Takımı, Sabit veya Otomatik Şişen Can Salı (varsa markalanmalıdır), Dürbün, Ayna, Balta, Bıçak, Çamçak, VHF Telsiz Telefon (ruhsatlı ve KMTTO ehliyetli), Termometre/Barometre, Yangın Battaniyesi, Demir Irgatı, zincir ve/veya halatı, Seyir Haritaları (seyir sahasına ait), Pergel, Paralel Cetvel, Kalem, Silgi, İlkyardım El Kitabı, Denizde Canlı Kalma El Kitabı, Can Kurtarma Donanımı Kullanma Talimatı, Uluslararası İşaret Kod Kitabı, Fenerler ve Sis İşaretleri Kitabı, GPS, Radar, EPIRB ve SART cihazları.
__________________
Mert Topoyan İzmir - 1978 Navigare necesse est... 2 metre de derindir, 20 metre de derindir... |
|||||
![]() |
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | |||||
ADMİN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() mert abi güzel bir yazı olmuş fakat okuyunca bukadar malzeme teknenin neresine sığacak diye düşünmekten kendimi alamadım açıkçası
![]() ![]() ![]()
__________________
Taygun KOCABIYIK 13/07/1988 İZMİR Her türlü sorun, soru ve iletişim için -www.facebook.com/taygun.kocabiyik |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() Tago doğru söylüyorsun ama kanun böyle diyor, küçük teknelerde gerçekten sorun
![]()
__________________
Mert Topoyan İzmir - 1978 Navigare necesse est... 2 metre de derindir, 20 metre de derindir... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Guest
|
![]() ellerine sağlık mert...gerekli bi dökümandı...araçlarda zorunlu olarak belirtilenlerinin çok yer kaplayacağını sanmıyorum...
rastgelsin... |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() mertim hepsi doğru teşekkürler. ben sadece şunu ilave etmek istiyorum arkadaşlar nasıl olsa radar reflektörüm var diye güvenip yüksek tonajlı gemilerin rotalarının (trafiğin) üzerinde sakın ola avlanmaya kalkmasınlar özellikle fiber teknelerin yüksek tonajlı gemilerin radar skoplarında piyasada satılan uyduruk radar reflektörleri ile görülmelerine imkan yok. bide aşağıdaki dosyada sanırım fayda görülebilecek bir broşür ekledim.
__________________
![]() ![]() ilker GÜMÜŞOVA İZMİR 1966 A Rh(+) pozitif
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
Kaptan ![]()
|
![]() Mert ellerine sağlık.aslında bunlar fazla yer tutmaz küçük bir poşetlik yer (can simitleri hariç)yeter.
__________________
F. Mehmet Koray 1948 ANK. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
Kurucu Üye ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() Valla Mehmet abi,ben iki adet en büyük boy siyah poşetlerden kullanmak zorunda kalıyorum teknemle çıktığımda.Tabi bu durum teknede bir şey bırakmayanlar için geçerlidir,emeğin için teşekkürler Mert,sevgilerimle
__________________
Erol ERDOĞAN 1966 Hepimiz birer gölgeyiz aslında… Nerede yaşarız, neye benzeriz bir fikrimiz yok, neyiz ne değiliz bir bilgimiz yok. Birbirimiz hakkında bildiğimiz tek şey Nick lerimiz… Sanal alemin sisleri arasında beliriyor sonra kayboluyoruz. Gerçek olan tek şey; paylaşımlarımız, burada bizi var eden de bir tek bu…(alıntıdır) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Organizatör
|
![]() mert kardeşim bu gün hep sana yazıyorum . verdiğin bilgiler doğrudur ,bu belgeleri ve can yeleklerinin tamamlama işlerini sana bırakacağım, tabi bir teknem olursa haberin olsun
![]() ![]()
__________________
ADNAN DİNSEL 05.04.1961 İZMİR 0 Rh+ EMEKLİ |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Guest
|
![]() kardeşim teknede bir şeyi unutmuşun onuda ilave edelim sanırım en önemlileri bunlar ''ben ve tüm dostlarımız''
![]() |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||||||
Kaptan ![]()
|
![]() Alıntı:
![]() ![]() ![]()
__________________
Mert Topoyan İzmir - 1978 Navigare necesse est... 2 metre de derindir, 20 metre de derindir... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyal Paylaşım |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Amatör balıkçı | kjetlee | Tanışma | 11 | 29-08-2011 17:29 |
Fiber Teknelerin Bakımı Boyanması | RANGER_ | Tekne Bakımı ve Donanımı | 12 | 23-05-2010 13:23 |
Amatör Denizci Yönetmeliği | MAVİ FENER | Resmi Avcılık Duyuruları | 5 | 16-03-2010 11:18 |
Amatör Balıkçılık Kulübü | ahm@ | TARTIŞMA, SOHBET ve HABERLER | 16 | 03-04-2008 18:49 |
Amatör Balikcilarin Dikkatine | balıkcı omer | Tabiatı ve Canlıları Koruma | 0 | 11-03-2008 12:28 |