|
![]() |
#1 | |||||
ADMİN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() kardeşim döktürmüşsün maşallah teşekkürler
Abilerim bu adamın söylediklerine harfiyen inanın 3 tanesi 1 klio 250 gram gelen istavrit yakalamış insan bu korkulur bundan ama biraz cimri o gün bana 3 5 tane kıraçayı zorla verdi verirken eli titredi ![]()
__________________
Taygun KOCABIYIK 13/07/1988 İZMİR Her türlü sorun, soru ve iletişim için -www.facebook.com/taygun.kocabiyik |
|||||
![]() |
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | ||
Guest
|
![]() arkadaşlar 4/6 metre arası bir teknede çapari ile balık avlarken igne adedi 12/15 i geçince toplamak/ayıklamak zor olur bu konudaki deneyimlerimi aktarmak isterim.aranızda bilenler vardır.. bilmeyenlere tavsiye
balık yukarıdan dibe dogru degişik derinliklerde ve dagınık gezebilirler bu olayı ben istanbulda iken balık bulucuda çok rasladım.ve gördüm. bu yüzden teknede benim hazırlaıgım çapari takımında igne adedi ortalama 25/30 gibiydi bununda teknede kontrolu için iki yöntem vardı 1,yöntem teknenin sag ve sol küpeşte sine 1 met. uzunlugunda ustrafı 'T' olan iki çubugu sabitlerdim(saga ve sola) ve t kısmına yani yatay olan ortalama 60 cm lik parçayada 4/5 tane agzı açık kanca sabitlerdim. yadaçivi çakıp kanca şeklinde yukarıya dogru kıvırmak... çapariyi tekneye aldıgımda ayaga kalkıp ilk gelen fırdöndü oldugundan bu noktadan sol t deki ilk kancaya takardım daha sonra toplamaya devam edip aynan çamaşır ipi gibi bir sag bir sol yaparak takımın tamamını T ye asardım ve balıkları toplayıp tekrar sırayla kancalardan cıkartıp denize koyverirdim.. 2. yöntem daha basitti. bu yöntemde istediginiz kadar uzun çapari yapın 50/100 igne gibi yanlız çapariyi hazırlarken ilk ve son ignelerin bitimleri her iki uc da kurşun kasası bagı şeklinde olacak.. daha sonra suyuna göre 2 adet iskandile birer karış kadar misina baglayıp diger ucuna klipsli fırdöndünün kapalı halkasını baglıyacaksınız.elinizde iki adet iskandil ve ucları klipsli olacak. gelelim tekneye . teknede.iki iskandili sag tarafınıza koydunuz.. ve evde hazırladıgınız çoklu çapariyi(zaten farketmiyor)bir tarafından açmaya başladınız.. ilk iş kurşundaki klipsi açıp takımın ucundaki kasaya takıp kapatmak ve suya indirmek.. bu durumda hem çapariyi açıp hemde suya koyverdiniz.. geldik son igneye...aman dikkatli olun son igneyi mantardan çıkartmadan önce elinizdeki ana misina(kasnak)(mantar) ın ucundaki klips e takmayı unutmayın.. bazen unutuluyor ve aşagıdaki agırlıkla birlikte tüm takım elden kayıp yallah denizin dibine.. neyse mantar klipsinide taktıktan sonra koyverin dibe zaten balık varsa yukarıdan aşgıya yavaş yavaş inene kadar çapari yüklenir. ![]() ilk iş suyun üstüne çıkan kasaya 2, kurşunu fırketesinden takıp sonra el misinasının firketesini çıkartmak..(önce 2,kurşunu takın ki tüm takım balıklarla beraber.elden kayıp geriye gitmesin...yani garantiye alın) şimdi yapılacak iş..eger sagdan takımı yukarı alıyorsanız yeni taktıgınız kurşunu sol ele alıp bu sefer takımı havaya kaldırarak veya ayakta.teknenin sol tarafından denize indirmek ve bu arada da balıkları temizlemek.. sag taraftan gelen son igneden sonra tekrar gelen kasaya el misinasini baglayıp ilk kurşunu çıkartıp sistemi sol yandan dibe indirmek..olay bu..kısacası bir kez sagdan bir kez soldan çalışarak 50/60/70 igneli çapariyi tek başınıza kullanmak ve takımı tekne içine almadan daha verimli balık tutmak kolay gelsin ![]() |
||
![]() |
![]() |
#3 | |||
Oltacı ![]()
|
![]() mükemmel bilgiler çok saol Anıl.
__________________
İBRAHİM GÜNAYDIN 1/4/1992 MERSİN-TARSUS ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Kaptan ![]()
|
![]() Elerine sağlık çok güzel olmuş Anıl.....
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyal Paylaşım |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Çapari | Güven ÖZYELDAN | Çapariler | 28 | 16-10-2011 13:27 |
çapari tüyü | mufi | Çapariler | 3 | 15-10-2011 18:13 |
Capari bağ-3 | igmsva | Çapariler | 22 | 26-02-2008 20:28 |
Marmaradan Çapari | seco | Çapari | 12 | 02-09-2007 19:06 |
çapari fotğrafları | yilmaz | FOTOĞRAFLARIMIZ | 4 | 13-10-2006 11:40 |