|
Resmi Avcılık Duyuruları Sirküler, yasaklar ve benzeri konular... |
![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 | ||
Guest
|
![]() SU ÜRÜNLERİNİ KORUMA VE GELİŞTİRME
Yapılan araştırmalarda …“Ülkemizde balık tüketiminin Japonya’ya oranla 50 kat daha az olduğu ve kişi başı yıllık 10 kiloyu bile bulmadığı belirtilerek, sağlıklı yaşam için haftada 3 öğün balık yenmesi gerektiği ifade edilmiştir…” Balığın sindirimi kolay olduğu için özellikle yaşlılar ve çocuklar tarafından tüketilmesi gerektiğini belirtilirken, kalp ve damar rahatsızlıkları bulunan kişilere de özellikle önerildiğini ifade edildi… Yapılan araştırmaya göre, balıkla beslenen çocukların balık tüketmeyenlere oranla % 27 daha zeki olduklarının belirlendiğini vurgulayarak, “Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde balık tüketimi nüfusa göre yok denecek kadar az. Türkler, büyük olasılıkla Orta Asya’dan kalan alışkanlıkla, enerji ve protein ihtiyaçlarını balık yerine daha çok tahıl ve kırmızı etle gideriyorlar. Oysa, özellikle çocuk ve yetişkinlerin sağlık yönünden haftada en az 3 öğün balık yemeleri gerekiyor”… ***ADANA - Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölüm Denizlerimizde ve iç sularımızda balıkçılığın gelişimi ve üretimini tarihsel olarak ele alırsak bundan 15-20 yıl öncesine kadar hala babadan görme yöntemlerle balıkçılık yapılmaktaydı bu sebepten ve teknolojik olanaklardan yararlanmanın oldukça az olduğu dönemde ülkemizdeki balık avlanması ve üretimi Avrupa ülkelerine göre oldukça geri durumda bulunuyorduk teknolojinin gelişimi ve balık av gereçlerinin daha elverişli bir şekilde kullanılması ile denizlerimizde ve iç sularımızda avlanan balık miktarı artmış bunun yanı sıra üretime yönelik olarak deniz ve iç sularda kafes balıkçılığı adını verdiğimiz yöntemlerle çeşitli cinslerde balık üretimi artmıştır. Günümüzde balıkçılığı bölgesel olarak düşünmek belki küçük tekneler ve küçük işletmeler için geçerli olabilir ama büyük işletmeler ve büyük tekneler uluslar arası sularda ve ülkemizi çevreleyen bütün denizlerde balıkçılık yapmaktadırlar tabii bu kadar geniş avlanma sahalarında balık avlamak eskisi gibi eski yöntemlerle olmamaktadır günümüz teknolojinin getirdiği kolaylıklardan yararlanılarak balığı takip edebilme ve balık sürülerini daha kolay sonar cihazları ve gprs aletleri ile yerlerini tespit edip daha fazla balık avlamaktadırlar. Balıkçılığı bölgesel olarak ele alacak olursak balık denildiği zaman başta aklımıza hamsi ve Karadeniz gelir. Karadeniz ülkemizin balık tüketiminin büyük bir kısmını karşılamakta avlanan balık cinsleri olarak başta hamsi ,palamut, kalkan, çaça, mezgit ve lüfer gelmektedir kara denizde aşırı avlanmadan dolayı bir çok balık cinsinin nesli tükenme tehlikesi ile karşı karşıya kalmış ve Karadenize kıyıları olan ülkeler kendi aralarında yaptıkları anlaşmalar ve balık avlama miktarlarına getirdikleri sınırlamalarla sürdürülebilir bir avlanma potansiyeli yaratmışlardır avlanmanın dışında balık neslinin azalmasında ki sebeplerden biride çevresel etkenlerdir yani doğanın kirletilmesi evsel atıkların denize atılması ve ayrıca denizin doldurulması da diyebiliriz. Karadenizde balıkçılık ekonomik olarak büyük bir sektör oluşturmakta ve bir çok aile balıkçılıkla geçinmektedir. Marmara ve Ege de balıkçılık bu denizlerin balıkların geçiş yolları olduğu için balıkçılık ekonomik bir değer taşır bu denizlerimizde yapılan bilinçsiz avlanmalar sonucunda nesli tükenmek üzere olan bir çok balık türü bulunmaktadır bunlara örnek verecek olursak kılıçbalığı, orfoz, eşkine gibi belli başlı balıkları sayabiliriz buralarda da aşırı avlanma , denizlerin kirletilmesi ve sanayi atıklarının denize atılması neticesinde balık nesli oldukça azalmıştır. Akdeniz de balıkçılık çok fazla gelişmiş bir sektör değil ama oldukça fazla balık avlanılmaktadır Akdeniz deki balık çeşitliliğinin bol olmasının nedeni Akdenizin Süveyş kanalı ve cebeli Tarık boğazı aracılığıyla Okyanuslara olan bağlantılarından dolayı balık türü oldukça fazladır ancak Akdeniz de avlanan balıklar bölgesel olarak ekonomik değer arz ederler. Ülkemizdeki balık üretimini ve avını denetlemek ve sürdürülebilir av olanakları sağlamak amacı ile Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı balıkların yumurtlama (üreme) dönemlerinde balık avı yasağı getirmekte iç sularımızda ırmak,göl, ve baraj göletlerine balık yavruları bırakmaktadır. Bunun dışında kafeslerde balık üretimi yapan kişi ve kurumlara olanaklar sağlamakta ve destek vermektedir bu amaçla Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı her yıl bu kanunları ve yasakları kapsayan balık üretimi ve bilinçli avlanmayı destekleyen kanunları ve sirkülerleri yayınlamaktadır. SU ÜRÜNLERI KANUNU Kanun Numarası : 1380 Kabul Tarihi : 22/3/1971 Yayımlandıgı R. Gazete : Tarih: 4/4/1971 Sayı: 13799 Degişiklik (3288 sayılı Kanun): 28/5/1986 tarih ve 19120 sayılı Resmi Gazete Degişiklik (4950 sayılı Kanun): 29/7/2003 tarih ve 25183 sayılı Resmi Gazete BÖLÜM - I Genel Hükümler Şümul: Madde 1 - Bu Kanun su ürünlerinin korunması, istihsali ve kontrolüne dair hususları ihtiva eder. Tarifler: Madde 2 - Bu Kanunda geçen terimlerin tarifleri aşagıdadır: Su ürünleri: Denizlerde ve içsularda bulunan bitkiler ile hayvanlar ve bunların yumurtalarıdır. (Kara Avcılıgı Kanunu şümulüne giren hayvanlar hariç) Su ürünleri müstahsilleri: Deniz ve içsularda su ürünleri istihsal eden gerçek ve tüzel kişilerdir. Istihsal yerleri: Su ürünlerini istihsale elverişli olan ve içinde veya üzerinde her hangi bir istihsal vasıtası kurulabilen, kullanılabilen su sahalarıdır. Istihsal vasıtaları: Su ürünlerinin istihsalinde kullanılan gemiler ile her türlü malzeme, teçhizat,alet, edevat, yemler, takım ve tesislerdir. Içsular: Göller,suni göller, lagünler, baraj gölleri, bentler, regülatörler, kanallar, arklar, akarsular, mansaplar, üretme ve yetiştirme yerleridir. Lagünler: Denizle irtibatlı ve denizin etkisi altında bulunan göllerdir. Mansaplar: Akarsuların göl veya denizlere açıldıgı bölgelerde akarsuyun etkisi altında kalan su ürünleri istihsaline elverişli sahalardır. Üretme ve yetiştirme yerleri: Su ürünlerini üretmek ve yetiştirmek için yapılan tesislerdir. Dalyan yeri: Bir veya mütaaddit sabit yahut muvakkat dalyan kurmaya elverişli istihsal sahalardır. Sabit dalyan: Denizlerde ve içsularda su ürünleri istihsal etmek için kazık, çit, çubuk, tel, taş vaya beton ve benzeri manialarla çevrilmek suretiyle, sınırları degişmeyecek şekilde kurulan veya tabii olarak çevrilmiş su sahalarından meydana getirilen diple irtibatlı tesislerdir. Muvakkat dalyan (Yüzer): Şamandıra, duba, tekne ve saireye baglı aglarla çevrilmek suretiyle kurulan su mahsulleri istihsaline mahsus tesislerdir. Voli yeri: Deniz ve içsularda su ürünleri istihsaline elverişli, sahile bitişik ve sınırları belli su sahalarıdır. Dip trolu: Bir veya daha çok gemiler ile çekilmek suretiyle zemin üzerinde sürütülerek dip su ürünlerini istihsale mahsus trol agları ve bu aglarla yapılan su ürünleri istihsalidir. Orta su trolu: Münhasıran göçmen balıkların istihsaline mahsus, dibe temas etmeksizin suyun ortasından veya yüzüne yakın kısmından çekilen trol agları ve bunlarla yapılan su ürünleri istihsalidir. Kombine trol: Dip ve orta su trolunu yapmaya elverişli trol agları ve bunlarla yapılan su ürünleri istihsalidir. Gemi: Tonajı ve adı ne olursa olsun, denizlerde ve içsularda su ürünleri araştırmasında, istihsalinde, naklinde, işlenmesinde kullanılan kayık, sandal, yelkenli, şat, salmavna gibi vasıtalarla buharlı veya motorlu bilümum yüzer vasıtalardır. BÖLÜM -II Su Ürünleri Istihsali A) Su ürünleri istihsal ruhsatı : Ruhsat tezkeresi: Madde 3 - Su ürünleri istihsalini bir nizama baglamak maksadıyla Su ürünleri ruhsat tezkeresi ihdas olunmuştur. Su ürünleri müstahsili gerçek kişiler kendileri için ve tüzel kişiler, tüzel kişilikleri adına ruhsat tezkeresi almak zorundadırlar. Su ürünleri istihsalinde kullanılan gemiler için bunların sahip veya donatanları da, ayrıca ruhsat tezkeresi almakla mükelleftirler. Ruhsat tezkereleri ilgili dairelerin mütalaası alınmak suretiyle valiliklerce verilir. Ruhsat tezkerelerinin talep vukuunda ilgililere gösterilmesi mecburidir. Orman bölgelerinde veya sulama tesislerinin bulundugu sularda su ürünleri istihsal edecek müstahsiller, ruhsat tezkerelerini mahalli Orman ve Devlet Su Işleri Teşkilatına önceden vize ettirmeye mecburdurlar. Ticari amaç dışı veya spor maksadıyla yasak olmayan bölgelerde ufak vasıtalarla su ürünleri istihsal edecek Türkler ve yabancılar ruhsat tezkeresi almak zorunda degildir. Bunların avlanma usul ve esasları ile ilgili hususlar yönetmelikle düzenlenir. Ruhsat tezkerelerinin verilme tarzı, şekil ve muhteviyatı ile müddeti ve yenilenmesine ait esaslar bir yönetmelikle tespit olunur. Bu maddedeki tezkereler (hiçbir harç ve resim alınmaksızın) verilir. Denizde can ve mal koruma hakkındaki 4922 sayılı Kanun ile buna müteferri tüzük ve yönetmelik hükümleri saklıdır. B) Su ürünleri istihsal yerleri: Kamu tüzel kişilerine ait istihsal yerlerinin kiralanması: Madde 4 - Hazinenin veya Devlet Su Işleri Genel Müdürlügünün mülkiyetinde veya Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan yerlerdeki baraj, dalyan, voli yerleri, göller, havuzlar, nehirler ve nehir agızlarındaki av yerleri ile deniz ve iç sularda belirlenmiş yerlerdeki su ürünleri üretim hakkı; öncelikle o yerde kurulan, üyeleri beş yıldan az olmamak üzere üretim bölgesinde ikamet eden, münhasıran su ürünü üretim ve pazarlaması ile iştigal eden kooperatif, kooperatif birligi veya köy birliklerine başta Çevre ve Orman Bakanlıgı ile Kültür ve Turizm Bakanlıgı olmak üzere ilgili bakanlıkların görüşü alınarak Tarım ve Köyişleri Bakanlıgınca tespit edilecek esaslar dahilinde, 2886 sayılı Devlet Ihale Kanunu esaslarına göre, gelirleri kendilerine ait olmak üzere il özel idarelerince kiraya verilir. Bu yerleri kiralayan kooperatif, kooperatif birligi veya köy birlikleri bu haklarını başkalarına devredemezler. Kooperatif, kooperatif birligi veya köy birlikleri tarafından kiralanmadıgı takdirde bu üretim yerleri, ilgili bakanlıkların görüşü alınarak, diger talep sahiplerine 2886 sayılı Kanuna göre kiraya verilir. Kira şartnamelerinin teknik şartları ve süreleri, su ürünü üretim yerlerinin özellikleri dikkate alınarak ilgili bakanlıklarca tespit olunur. Istihsal yerlerinin sınırlandırılması: Madde 5 - Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan istihsal yerlerinin sınırları, Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı temsilcisinin başkanlıgında Maliye ve Gümrük Bakanlıgının tayin edecegi bir temsilci ile mahalli kadastro veya tapu memuru o yerin sulh hukuk hakimligince tayin edilecek birisi araştırma müesseselerinden ve ikisi su ürünleri istihsalinden anlayan üç bilirkişiden kurulu bir heyet marifetiyle teamülen malum ve muayyen bulunan veya kira mukavele veya şartnamelerinde gösterildigi veçhile üç nüsha zabıt ve krokiyle tespit olunur. Bu zabıt ve krokilerin bir nüshası Tarım Orman ve Köyişleri, bir nüshası Maliye ve Gümrük Bakanlıklarına verilir. Bir nüshası da mahalli tapu dairesince hıfzolunur. Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgınca zabıt ve kroki Resmi Gazete ile yayınlanır. Deniz dalyanları ile voli yerlerinin ve mansaplarının sınırlarının tespitinde yukarıdaki heyete en yakın liman dairesi temsilcisi, Devlet Su Işlerinin mülkiyet ve işletmesindeki yerlerde ise bu Genel Müdürlük temsilcisi de katılır. Hazinenin ve Devlet Su Işlerinin mülkiyetinde olan istihsal yerlerinin sınırlarının tespitinde birinci fıkra hükmü uygulanmaz. Bu maddede zikredilen heyette vazife gören memurların harcırahları ile bilirkişiler için mahkemece takdir edilecek ücret Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı tarafından ödenir. Yeni istihsal yerleri: Madde 6 - Yeniden kurulacak ve kendiliginden teşekkül eden istihsal yerlerinin sınırlarının tespitinde de 5 inci madde hükümleri uygulanır. Istihsal yerlerindeki degişiklikler: Madde 7 - Genel, katma va özel bütçeli idareler ile Devletin ve kamu iktisadi teşebbüslerinin hüküm ve tasarrufu altında bulunan su ürünleri üreme ve istihsal yerlerinin doldurulması, kurutulması, kısmen veya tamamen şeklinin degiştirilmesi veya buralardan kum, çakıl, taş çıkarılması, taş, toprak, moloz ve benzeri maddelerin dökülmesi gibi üreme ve istihsale olumsuz tesir edebilecek teşebbüslerde bulunulmadan önce Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgının mütalaasına dayalı olarak ilgili mercilerden izin alınması zorunludur. Baraj ve sun'i göllerde alınacak tedbirler: Madde 8 - Baraj göllerine veya ihdas olunacak diger sun'i göllere su verilmeden önce su ürünleri bakımından alınması gereken tedbirlerin tespiti için ilgililerce Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgına müracaat olunması ve Bakanlıkça lüzum gösterilen tedbirlerin alınması gereklidir. Su ürünlerini zarardan koruyacak tedbirler: Madde 9 - Içsuların sulama, enerji istihsali gibi maksatlarla kullanılması halinde bu sularda mevcut su ürünlerinin yaşama, üreme, muhafaza ve istihsalini zarardan koruyacak tedbirlerin ilgililer tarafından alınması şarttır. Bu tedbirlerin nelerden ibaret oldugu Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgınca tespit olunur. Kamu tüzel kişilerine ait dalyanlardan geçiş: Madde 10 - Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan dalyanların kiracıları veya bunları işletenler belirli bir geçim veya istihsal faaliyetinin icabı olarak, bazı iş ve sanat erbabının dalyanın faaliyetine zarar vermemek şartıyla, kendi vasıtalarıyla dalyandan geçmelerine müsaade etmekle mükelleftir. Geçiş şartları ile dalyandan geçeceklerin riayet edecekleri hususlar icap ve teamüller de nazara alınarak Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgınca tespit ve ilan olunur. Hazinenin veya Devlet Su Işlerinin özel mülkiyetinde bulunan yerlerde geçiş hakkı Medeni Kanun hükümlerine göre tespit olunur. Dalyan civarındaki voli yerlerinden faydalanma: Madde 11 - Dalyan sınırları içinde veya dışında Hazineye veya Devlete ait voli yerleri ayrıca kiraya verilmedikçe veya işletilmedikçe, bütün su ürünleri müstahsilleri buralardan serbestçe faydalanabilirler. Ancak dalyan sınırları içinde olup, mevsimine göre muayyen yerlerde kurulu bulundugu zamanlarda dalyanın avlusu cihetindeki Hazineye veya Devlete ait voli yerlerinden faydalanma hakkı dalyan sahip veya kiracılarına aittir. Dalyanın arkasında kalan Hazineye ait voli yerlerinden dalyan kurulu bulundugu zamanlarda dahi bütün su ürünleri müstahsilleri faydalanabilir. Bu madde hükmü, özel mülkiyetteki dalyanlarda da uygulanır. Özel mülkiyetteki dalyan ve voli yerleri ile bunların kamulaştırılması: Madde 12 - Medeni Kanunun yürürlüge girmesinden evvel sahipleri adına tapuya tescil edilmiş olan dalyan ve voli yerleri (Olaganüstü sebeplerin devam ettigi müddet içindeki inkıtalar hariç olmak üzere) sahipleri tarafından bizzat veya kiraya verilmek suretiyle devamlı olarak 5 sene işletilmedigi veya terk edildigi takdirde kamulaştırılır. Yetiştiricilik Madde 13. — Su ürünleri yetiştiricilik tesisleri kurmak isteyenler, Tarım ve Köyişleri Bakanlıgından izin almak zorundadır. Su ürünleri yetiştiricilik tesislerine ilişkin izinler; bu tesislere ait projenin saglık, memleket ekonomisi, seyrüsefer, teknik ve ilmî bakımlardan mahzur taşımaması halinde Tarım ve Köyişleri Bakanlıgınca verilir. Kurulacak yetiştiricilik tesisleri için 4 üncü maddenin son fıkrası hükümleri uygulanır. Yetiştiricilikle ilgili usul ve esaslar Tarım ve Köyişleri Bakanlıgınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir. BÖLÜM - III Geliştirme, Teşvik ve Himaye A) Geliştirme: Etüt ve araştırma: Madde 14 - Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı su ürünleri ile ilgili her türlü araştırmaları yapmak ve yaptırmakla görevlidir. Kooperatifleşme: Madde 15 - Su ürünleri müstahsilleri 2834 sayılı Tarım Satış Kooperatifleri ve Birlikleri hakkındaki Kanun ile 2836 sayılı Tarım Kredi Kooperatifleri ve 1163 sayılı Kanuna tabi Istihsal Kooperatifleri ve meslegin özelliklerine uygun kooperatif ve birlikler kurabilirler. Bu kooperatif ve birlikler "Su Ürünleri Istihsal Kooperatifleri", "Su Ürünleri Satış Kooperatifleri", "Su Ürünleri Satış Kooperatifleri Birligi ve Su Ürünleri Kredi Kooperatifleri"ismini alırlar. Kooperatif ve birliklerin anamukavelename formülleri T. C. Ziraat Bankası Genel Müdürlügü ile Ticaret Bakanlıgının ilgili dairesi tarafından müştereken hazırlanır. T. C. Ziraat Bankası su ürünleri üreten ve üretimini bizzat satan kooperatif ve şahıslara açacagı kredilerde üretim ve pazarlamada kullanılan bütün araç ve gereçler Kredi Maritim sistemi (Balık üretiminde kullanılan tekne, motor, ag v.s. benzeri araç ve gereçleri sigortalamak şartiyle krediye karşılık gösterme esası) na göre teminat olarak kullanılacagı gibi, üretim, depolama ve pazarlama tesisleri tapu veya kira mukavelesi esasına göre de teminat olarak kullanılır. Denizcilik Bankası da aynı esasa göre kredi açabilir. Egitim ve ögretim: Madde 16 - Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı, su ürünleri istihsali ile ugraşanların mesleki bilgi ve görgülerini artırmak maksadiyle, diger bakanlıklar ile de işbirligi yaparak uzmanlar idaresinde ücretli veya ücretsiz kurslar ve meslek okulları açabilir, propaganda egitim ve ögretim için lüzumlu tedbirleri alır. Teşvik ve Himaye Muaflıklar: Madde 17 - Gerçek ve tüzel kişilerin su ürünlerinin istihsal, muhafaza,işleme ve nakliyesine mütaallik faaliyet kollarına yapacakları yatırımlar hakkında 31/12/1960 gün ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununa 202 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi ile eklenen 8 inci bölümün ek 3 üncü maddesindeki yatırım indirimi nispeti % 100 olarak uygulanır. 202 sayılı Kanunun geçici 7 nci maddesi ile 199 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesi uygulanmaz. (Degişik:15/5/1986 - 3288/5 md.) Balıkçı barınakları ve bunlara ait üst yapı tesislerinden faydalanma hakkı, Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgının mütalaası alınarak Maliye ve Gümrük Bakanlıgınca süresi on yıldan az olmamak üzere su ürünleri ile ilgili kooperatif veya kooperatif birliklerine 2886 sayılı Devlet Ihale Kanunu hükümlerine tabi olmaksızın pazarlıkla kiraya verilir. Ilan edilen 30 günlük süre içinde kooperatifler veya kooperatif birliklerinden talep vaki olmazsa 2886 sayılı Devlet Ihale Kanunu geregince Maliye ve Gümrük Bakanlıgınca gerçek veya tüzelkişilere ihale ile verilir. Madde 18 - Su ürünlerinin istihsal ve ihracatını artırmak maksadiyle, su ürünleri istihsal ve vasıta ve malzemelerinde ithal sırasında alınan her türlü vergi, resim ve harçları indirmeye veya tamamen kaldırmaya, Yunus balıgı avcılarına gerekli tüfek ve fişekleri kooperatifler eliyle meccanen vermeye Tarım ve Köyişleri Bakanlıgının teklifi üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir. BÖLÜM - IV Yasaklar ve Zabıta Hükümleri Patlayıcı ve zararlı maddeler kullanma yasagı: Madde 19 - Bomba, torpil, dinamit, kapsül ve benzeri patlayıcı maddeler öldürücü veya uyuşturucu maddeler, sönmemiş kireç ve Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgının müsaadesi alınmaksızın elektrik cereyanı, elektroşok ve hava tazyiki ile su ürünleri avlanması yasaktır. Tespit olunacak belli bir aydınlatma gücünü geçmemek üzere elektrik cereyanı ile aydınlatma ve münhasıran denizlerde olta ile avlanan su ürünlerinin denizden çıkarılmasında elektroşok usulünün uygulanması müsaadeye baglı degildir. Bu maddenin uygulanmasına ait esaslar yönetmelikte gösterilir. Sulara zararlı madde dökülmesi: Madde 20 - Su ürünleri veya bunları istihlak edenlerin veya kullananların saglıgına veyahut istihsal vasıtalarına malzeme, teçhizat, alet ve edevata zarar veren maddelerin içsulara ve denizlerdeki istihsal yerlerine veya civarlarına dökülmesi veya dökülecegi şekilde tesisat yapılması yasaktır. Hangi maddelerin dökülmesinin yasak oldugu yönetmelikte gösterilir. Yabancıların su ürünleri istihsali yasagı: Madde 21 - Türk vatandaşı olmayan kişilerin su ürünleri avcılıgı yapmak üzere 2674 sayılı Karasuları Kanununun 1 inci maddesinde yazılı karasularına veya 4 üncü maddesinde yazılı içsulara girmeleri ve bu sularda su ürünleri avcılıgında bulunmaları yasaktır. Ancak, 3 üncü maddenin 7 nci bendinde yazılı yabancı turistler ile Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgının müsaadesi geregince 14 üncü maddede gösterilen etüt ve araştırma işlerinde çalışacak yabancılar bu hükümden müstesnadır. Akar sularda engellemeler yapılması, yasagı: Madde 22 - Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgının müsaadesi alınmadan akarsularda su ürünlerinin geçmesine veya yetişmesine engel olacak şekilde aglar ku rulması, bent, çit ve benzeri engeller yapılması yasaktır. Akarsular üzerinde kurulmuş ve kurulacak olan baraj ve regülatör gibi tesislerde su ürünlerinin geçmesine mahsus balık geçidi veya asansörlerin yapılması ve bunların devamlı olarak işler durumda bulundurulması mecburidir. Genel yasaklar, tahdit ve mükellefiyetler: Madde 23 - a) Su ürünleri istihsalinde kullanılan istihsal vasıtalarının haiz olmaları gereken asgari vasıf ve şartlar ile bunların kullanma usul ve esasları; b) Saglık, memleket ekonomisi, seyrüsefer, teknik ve bilimsel yönlerden bölgeler, mevsimler, zamanlar, su ürünleri cinsleri, çeşitleri, agırlık, irilik, büyüklük gibi vasıflar bakımından konulacak yasak, sınırlama ve yükümlülükler yönetmelikle düzenlenir. Su ürünlerinden yapılacak insan gıdaları ile sanayide kullanılacak maddelerin imalat, standardizasyon, iç tüketim, ihracat ve bunların kontrol usulleri yönetmelikle düzenlenir. Trol: Madde 24 - a) Içsular, Marmara Denizi, Istanbul ve Çanakkale bogazlarında her çeşit trol ile su ürünleri istihsali yasaktır. Ilmi maksatlarla yapılacak incelemelerde trol kullanılabilir. b) Kara sularımız dahilinde dip trolü ile su ürünleri istihsali şekli ayrı bir yönetmelikle düzenlenir. Bu yönetmelik hükümlerine aykırı olarak dip trolü ile su ürünleri istihsali yasaktır. c) Orta su trolü hakkında 23 üncü madde hükümleri uygulanır. Ancak orta su trolünün dip trolü olarak kullanılması yasaktır. d) Münhasıran sünger avında kullanılan kankava trolden sayılmaz. Yasak su ürünlerinin satışı, nakli ve imalatta kullanılması memnuiyeti: Madde 25 - Zamanlar, mevsimler, cins, nev'i,çeşit, irilik, agırlık, büyüklük itibariyle istihsali yasak olan su ürünlerinin, yasagın devam ettigi müddet zarfında her ne suretle olursa olsun satışı, nakli, imalatta kullanılması yasaktır. 19, 24 üncü maddeler hükümlerine aykırı olarak istihsal edilen su ürünleri zabıt ve müsadere edilerek haklarında 29 ve 34 üncü madde hükümleri uygulanır. BÖLÜM - V Balıkhaneler Balıkhaneler ve satış üzerinden alınacak ücret: Madde 26 - Balıkhaneler, su ürünlerinin açık artırma ile toptan satışının, muhafazasının, kalite ve saglık kontrolünün yapıldıgı yerlerdir. Balıkhaneler,belediyelerle gerçek veya tüzelkişiler tarafından kurulur ve işletilir. Balıkhanelerde, belediyeler tarafından alınacak ücretin miktarı satış bedelinin % 3'ünü geçemez. Bunun dışında her ne ad altında olursa olsun başka bir resim ve ücret alınmaz. Balıkhanelerin kuruluş ve işletme esasları,Başbakanlık, Içişleri, Saglık ve Sosyal Yardım Bakanlıklarının görüşü alınarak, çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenir. Balıkhane dışında satış yasagı Madde 27 - (Mülga: 15/5/1986 - 3288/10 md.) BÖLÜM - VI Çeşitli Hükümler Bilgi ve belge vermek: Madde 28 - Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı, su ürünleri müstahsilleri ile su ürünleri ile iştigal eden tacir, sanayici ve esnaftan bu işlerine mütaallik lüzumlu görecegi bilgileri ve belgeleri isteyebilir. Istenilen bilgi ve belgeleri ilgililer tayin edilen müddet içinde ve istenilen şekilde vermeye mecburdurlar. Bu madde geregince verilen ferdi ve hususi bilgi ve belgeler ifşa edilemeyecegi gibi verenler aleyhine delil ve vesika olarak da kullanılamaz. Yasak vasıta ve hükümlerin istisnaen kullanılması: Madde 29 - Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı münhasıran ilmi ve teknik etüt ve araştırmalar yapılması maksadıyla ve su ürünleri avcılıgında kullanılması yasak vasıta ve usullerin muayyen yerlerde ve muayyen müddetle, bu hususta vazifeli ve salahiyetli kıldıgı kimseler tarafından kullanılmasına müsaade edebilir. Yasak vasıta ve usullerle yapılan ilmi ve teknik etüt ve araştırmalardan elde edilen su mahsulleri hiçbir suretle satılamaz, gerekirse imha olunur. Ödenek: Madde 30 - Bu kanunun 14, 16 ncı maddelerinde yazılı işlerin gerektirdigi giderleri karşılamak üzere her yıl Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı bütçesine lüzumlu ödenek konulur. Teftiş ve murakabe: Madde 31 - Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı su ürünleri müstahsillerini, su ürünleri ile iştigal eden tacir, sanayici ve esnaf ile bunların işyerlerini, balıkhaneleri, istihsal yerlerini ve istihsal vasıtalarını Bakanlık Teftiş Kurulu vasıtasiyle teftiş ve kontrol ettirerek mevzuata göre gerekli muameleyi yapmaya yetkilidir. Bu bakanlıklar diger memurlarına da bu görevi verebilir. BÖLÜM - VII Usül Hükümleri Muhakeme usulü: Madde 32 - Bu Kanunda yer alan mahkemece yerine getirilecek görevler zaruret görülmeyen hallerde sulh ceza mahkemelerince onbeş gün içerisinde evrak üzerinden inceleme yapılarak karara baglanır. Koruma ve kontrol Madde 33. — Tarım ve Köyişleri Bakanlıgı teşkilatında ve Bakanlıga baglı su ürünleri ile ilgili teşekküllerde su ürünlerinin, deniz ve içsuların koruma ve kontrolü ile görevlendirilen personel ile emniyet, jandarma, sahil güvenlik, gümrük ve orman muhafaza teşkilatları mensupları, belediye zabıtası amir ve mensupları, kamu tüzel kişilerine baglı muhafız, bekçi ve korucular ile emniyet ve jandarma teşkilatının bulunmadıgı yerlerde köy muhtar ve ihtiyar heyeti üyeleri bu Kanunla ve bu Kanuna istinaden konulan yasaklardan dolayı, bu Kanun kapsamına giren suçlar hakkında zabıt varakası tutmak, suçta kullanılan istihsal vasıtalarını ve elde edilen su ürünlerini zapt etmek ve bunları 34 üncü madde hükmü saklı kalmak şartı ile adlî mercilere teslim etmek; ek madde 3'te yer alan hükümler çerçevesinde idarî para cezalarını kesmekle vazifeli ve yetkilidirler. Zapt edilen su ürünleri ve istihsal vasıtaları. Madde 34. — Zapt edilen su ürünleri ve istihsal vasıtaları hakkında aşagıdaki işlemler yapılır: a) Zapt edilen canlı olmayan su ürünlerinden insan tüketiminde veya sanayide kullanılması mümkün, ancak muhakeme neticesine kadar muhafaza edilmesi mümkün olmayanlar, en yakın Bakanlık laboratuvarında veya kamu kuruluşlarında görevli veteriner hekim, Hükümet, belediye veya saglık merkezi tabiplerinden birine muayene ettirilir. Tüketiminde veya kullanılmasında sakınca görülmeyenler, derhal mahallin en büyük maliye memuru marifetiyle, maliye teşkilatı bulunmayan yerlerde belediye veya ihtiyar heyeti tarafından en yakın satış yerinde açık artırma sureti ile satılır. Satışa ait bir zabıt tutanagı düzenlenerek, satış bedeli tahkikat sonucuna kadar adlî mercilerin emrinde olmak üzere maliye veznesine emaneten yatırılır. Sanıgın mahkûmiyetinin kesinleşmesi halinde satış bedeli ilgili vezneye gönderilir. Satılamayan veya muhammen bedel üzerinden alıcı bulamayanlardan, insan tüketiminde kullanılması mümkün olanlar Bakanlıkça belirlenen sosyal yardım kurumlarına bagışlanır. b) Zapt edilen istihsal vasıtalarından sahipleri belli olanlar, muhakeme neticesine kadar yedieminde tutulur. Zapt edilen istihsal vasıtalarından sahiplenilmeyen ve avcılıkta kullanılmasında sakınca görülmeyenler on günlük süre sonunda mahallin en büyük maliye memuru marifetiyle satılır. Satılamayanlar ve avcılıkta kullanılması sakıncalı görülenler bilimsel kuruluşlara bagışlanır. c) Bagışlanamayan su ürünleri ve istihsal vasıtaları imha edilir. Insan tüketiminde kullanılması sakıncalı görülen, sanayide hammadde olarak kullanılması mümkün olmayan veya kullanılması mümkün olmakla birlikte satılamayan su ürünleri hakkında da aynı işlem uygulanır. Bu Kanunla ve bu Kanuna istinaden konulan yasaklardan dolayı zapt edilen su ürünlerinden canlı olanların deniz ve içsulara iadeleri veya bunlar için yapılacak diger işlemler yönetmelikle düzenlenir. Müsadere olunan eşya ve su ürünleri: Madde 35 - Bu kanun hükümlerine göre mahkemece müsaderesine karar verilen muhafazası mümkün su ürünleri ile istihsal vasıtaları hüküm kesinleştikten sonra bedeli ilgili vezneye gönderilmek üzere Maliye veznesine emaneten yatırılır. Yasak olan eşyadan satışı mahzurlu görülenlerin imhasına ve imha şekline mahkeme karar verir. BÖLÜM - VIII Ceza Hükümleri Cezalar: Madde 36 - Bu Kanundaki ve bu Kanuna göre çıkarılacak yönetmeliklerdeki yasak, sınırlama ve yükümlülüklere aykırı hareket edenlere verilecek cezalar aşagıda gösterilmiştir. a) 3 üncü maddenin; 1. Ikinci fıkrasına göre ruhsat tezkeresi almadan su ürünleri istihsal edenler ikiyüzelli milyon lira, 2. Üçüncü fıkrası geregince, gemisi için ruhsat tezkeresi almayan gemi sahipleri veya donatanları bir milyar lira, 3. Beşinci fıkrası geregince, ruhsat tezkerelerini ilgililere göstermeyenler ikiyüzelli milyon lira, 4. Altıncı fıkrası geregince ruhsat tezkerelerini yetkili mercilere vize ettirmeden fıkrada gösterilen yerlerde su ürünleri istihsal edenler yüzelli milyon lira, 5. Yedinci fıkrasına göre çıkarılacak yönetmelikteki usul ve esaslara aykırı hareket edenler yüzelli milyon lira idarî para cezası ile cezalandırılır. Ayrıca üçüncü madde ile zorunlu kılınan ruhsat tezkeresini almadan elde edilen su ürünleri zapt ve mahkemece müsadere edilir. Yedinci fıkraya göre çıkarılan yönetmelik hükümlerine aykırılık durumunda da aynı işlem uygulanır. Eylemin ruhsatsız gemilerle tekrarı halinde avcılıkta kullanılan ag, olta ve benzeri istihsalin gerçekleştirildigi araçlar zapt ve mahkemece müsadere edilir. b) 7 nci maddede belirtilen fiilleri ilgili mercilerden izin almaksızın yapanlara, fiilin içsularda gerçekleşmesi halinde bir milyar lira, denizlerde vuku bulması halinde ise iki milyar lira idarî para cezası verilir. Çıkarılan kum, çakıl, taş ve benzeri maddelerin zapt ve mahkemece müsaderesi ile ilmî ve teknik bakımlardan istihsal yerlerinin eski şekline döndürülmesinin mümkün oldugu durumlarda, masrafları yapanlara ait olmak üzere eski şekline döndürülmesine karar verilir. c) 13 üncü maddenin birinci fıkrasına aykırı olarak kuruldugu Tarım ve Köyişleri Bakanlıgınca tespit edilen tesis sahiplerine bir milyar lira idarî para cezası verilir. Tesisin yönetmelikte belirtilen şartlara uygun hale getirilmesi için altmış gün süre tanınır. Bu süre sonunda aykırılıgın devam etmesi durumunda iki milyar lira idarî para cezası verilir. Aykırılıgın giderilmesi ya da tesisin faaliyetine son verilmesi için otuz gün daha süre verilir. Bu süre sonunda aykırılıgın devam ediyor olması durumunda üç milyar lira idarî para cezası ve tesisin mahkemece kapatılmasına karar verilir. 13 üncü maddeye göre çıkarılan yönetmelik hükümlerine aykırı hareket edenlere bir milyar lira idarî para cezası verilir. d) 19 uncu maddeye aykırı hareket edenler bir milyar lira idarî para cezası ile cezalandırılır. Istihsal edilen su ürünleri ile aykırılıga neden olan eşya, alet, edevat, teçhizat zapt ve mahkemece müsadere edilir. e) 20 nci maddeye göre çıkarılan yönetmelikteki yasak, sınırlama ve yükümlülüklere aykırı hareket edenler bir milyar lira idarî para cezası ile cezalandırılır. Suç; fabrika, imalathane ve atölye gibi tesis sahipleri ve bunların sorumlu kıldıgı kişiler tarafından işlenildigi takdirde, on milyar lira idarî para cezası hükmolunur. Bu gibilerin faaliyetlerinin durdurulmasına ve masrafları kendilerine ait olmak üzere tesislerinin zarar vermeyecek hale getirilmesine mahkemece karar verilir. 20 nci maddeye aykırılık teşkil eden durumun kalktıgı, Tarım ve Köyişleri Bakanlıgı yetkililerince tespit edilerek mahkemeye bildirildigi veya tesis sahiplerinin talebi üzerine mahkemece belirlendigi takdirde, aynı mahkemece bu tesislerin yeniden faaliyetine izin verilir. f) 21 inci maddenin birinci fıkrasına aykırı hareket edenler beş milyar lira idarî para cezası ile cezalandırılır ve istihsal ettikleri su ürünleri ile bunların istihsalinde kullanılan istihsal vasıtaları, zapt ve mahkemece müsadere edilir. g) 22 nci maddeye aykırı hareket edenler beşyüz milyon lira idarî para cezası ile cezalandırılır. Bu gibilerin faaliyetleri mahkemece durdurulur ve masrafları kendilerine ait olmak üzere engellerin kaldırılmasına karar verilir. h) 23 üncü maddenin (a) bendi ile (b) bendinin birinci fıkrasına göre çıkarılan yönetmelik hükümlerine aykırı hareket edenlere, beşyüz milyon lira idarî para cezası verilir, istihsal olunan su ürünleri zapt ve mahkemece müsadere edilir. Aykırılıgın gırgır agları ile avlanan balıkçı gemileri kullanılarak yapılması halinde, bu gemilerin sahip veya donatanlarına ceza iki misli olarak uygulanır. Suçta kullanılan gemiler ile gerçek ve tüzel kişilerin ruhsat tezkereleri; suçun ilk defa işlenmesi halinde bir ay, ikinci defa işlenmesi halinde üç ay süre ile geri alınır, tekrarlanması halinde iptal edilir. Aykırılıgın bu Kanuna istinaden bölgeler, mevsimler ve zamanlar bakımından konulacak düzenlemelere uyulmayarak işlenmesi halinde, gemiler haricindeki istihsal vasıtaları da zapt ve mahkemece müsadere edilir. 23 üncü maddenin (b) bendinin ikinci fıkrasına göre çıkarılan yönetmelik hükümlerine aykırı hareket edenlere bir milyar lira idarî para cezası verilir. i) 24 üncü maddenin (a) bendinde belirtilen alanlarda trol ile su ürünleri istihsalinde bulunanlar üç milyar lira idarî para cezası ile cezalandırılır ve istihsal olunan su ürünleri ile istihsal vasıtaları zapt ve mahkemece müsadere edilir. 24 üncü maddeye göre çıkarılan yönetmelikteki dip trolüne ilişkin yasak, sınırlama ve yükümlülüklere aykırı hareket edenler iki milyar lira idarî para cezası ile cezalandırılır, istihsal olunan su ürünleri zapt ve mahkemece müsadere edilir. Suçta kullanılan gemiler ile gerçek ve tüzel kişilerin ruhsat tezkereleri; suçun ilk defa işlenmesi halinde bir ay, ikinci defa işlenmesi halinde üç ay süre ile geri alınır, tekrarlanması halinde iptal edilir. Aykırılıgın bu Kanuna istinaden bölgeler, mevsimler ve zamanlar bakımından konulacak düzenlemelere uyulmayarak işlenmesi halinde, gemiler haricindeki istihsal vasıtaları da zapt ve mahkemece müsadere edilir. Yasak bölgelerde veya yasak zaman ve mevsimlerde dip trol agları denizde veya toplanıp bordaya alınmış durumda tespit edilenler, göz açıklıkları tayin olunan asgarî ölçülerden küçük dip trolü aglarını her ne suretle olursa olsun gemilerinde bulunduranlar ile orta su trolünü veya kombine trolü dip trolü olarak kullananlar hakkında, ikinci fıkradaki cezalar hükmolunur. j) 23 ve 24 üncü madde ile getirilen yasak, sınırlama ve yükümlülüklere aykırı olarak elde edilen su ürünleri ile 25 inci madde ile satışı, nakli ve imalatta kullanılması yasak edilen su ürünlerini satanlar, nakledenler veya bunları imalatta kullananlar, işleyenler, muhafaza edenler ve ihraç edenler beşyüz milyon lira idarî para cezası ile cezalandırılır. Ayrıca suç konusu su ürünleri ile yapılan imalatlar zapt ve mahkemece müsadere edilir. k) 26 ncı maddeye göre çıkarılacak yönetmelik hükümlerine aykırı hareket edenlere, yediyüzelli milyon lira idarî para cezası verilir. Ayrıca, suç konusu su ürünleri zapt ve mahkemece müsadere edilir. l) 28 inci maddede belirtilen bilgi ve belgeleri, ilgililere zamanında ve dogru olarak vermeyenler, ikiyüz milyon lira idarî para cezası ile cezalandırılır. m) 29 uncu madde hükümlerine aykırı hareket edenler, ikiyüzelli milyon lira idarî para cezası ile cezalandırılır. Suç konusu yasak vasıtalar zapt ve mahkemece müsadere edilir. Bu maddede yazılı idarî para cezaları, tam boyu oniki metre dahil yirmiiki metreye kadar olan gemiler için iki katı, yirmiiki metre ve daha uzun gemiler için üç katı olarak uygulanır. Bu maddede sayılan suç konusu fiillerin tekrarı halinde idarî para cezaları iki misli olarak uygulanır. Suç konusu fiillerin tekrarı, suçun tespit edildigi tarihten itibaren iki yıl içinde ilk cezaya konu suçun tekrar işlenmesini ifade eder. BÖLÜM - IX Yürürlük Hükümleri Yönetmelikler: Madde 37 - Kanunun 19, 20, 23, 24 ve 27 nci maddelerine ait yönetmelikler kanunun yürürlüge girdigi tarihten itibaren en geç 6 ay içinde yürürlüge konulur. Madde 38 - Bu kanunun 7,8,9, 10 ve 22 nci maddelerinde öngörülen hususlarda 6200 sayılı Devlet Su Işleri Genel Müdürlügü Vazife ve Salahiyetleri Hakkındaki Kanunda Devlet Su Işlerine tanınan haklar ve yetkileri bakidir. Yürürlükten kaldırılan hükümler: Madde 39 - 27 Agustos 1287 tarihli Dersaadet ve Biladi Selasede Midye ve Istiridye Ihracı Hakkındaki Nizamname, 18 sefer 1299 tarihli Zabıtai Saydiye Nizamnamesi, 19 Nisan 1298 tarihli Dersaadet ve Tevabii Balıkhane Idaresine dair Nizamname, 6 Nisan 1340 tarihli Istanbul ve Tevabii Balıkhanesine müteallik Nizamnamesinin birinci ve üçüncü maddelerinde muharrer rüsumun tezyidine dair 465 sayılı Kanun, 18 Sefer 1299 tarihli Zabıtai Saydiye Nizamnamesine bazı mevad tezyiline dair 18/1/1926 tarih ve 721 sayılı Kanun,22 Nisan 1926 tarihli ve Zabıtai Saydiye ve Istanbul ve Tevabii Balıkhane Idareleri Nizamnamelerinin bazı mevaddını muaddil 820 sayılı Kanun, 5639 sayılı Kanunun 3, 4 ve 5 inci maddeleri Kaçakçılıgın Men ve Takibine dair 1918 sayılı Kanunun bazı maddelerinin tadiline dair 6829 sayılı Kanunun 2 nci ek maddesinin IV Nolu bendi ile 5887 sayılı Harçlar Kanununun 10 uncu cetvelin 57 Nosu yürürlükten kaldırılmıştır. 815 sayılı Kabotaj Kanununun 3 üncü maddesindeki yasaklar bu kanunun 3 üncü maddesinin 7 nci bendine uygun hareket eden yabancı turistler ile 14 üncü maddeye göre etüt ve araştırma işlerinde çalıştırılacak yabancılara uygulanmaz, Bu kanunun uygulanmasında diger kanunların bu kanuna aykırı olan hükümleri tatbik olunmaz. Ek Madde 1 - (15/5/1986 - 3288 sayılı Kanunun 8 inci maddesi hükmü olup ek maddeye çevrilerek numaralandırılmıştır.) 1380 sayılı Su Ürünleri Kanununda geçen "Ticaret Bakanlıgı" ile "Tarım Bakanlıgı"deyimleri "Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgı", "Tüzük" deyimi "Yönetmelik" olarak degiştirilmiştir. Ek Madde 2 - (15/5/1986 - 3288 sayılı Kanunun 9 uncu maddesi hükmü olup ek maddeye çevrilerek numarası teselsül ettirilmiştir.) 1380 sayılı Su Ürünleri Kanunu ile bu Kanunda geçen yönetmelik Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlıgınca bu Kanunun yürürlük tarihinden itibaren altı ay içinde hazırlanarak yayımlanır. Ek Madde 3. — Bu Kanunun 36 ncı maddesinde yer alan idarî para cezaları mahallin en büyük mülkî amiri ile denizlerde Sahil Güvenlik Komutanlıgı bot komutanları tarafından kesilir ve mahallin en büyük mal memurluguna yatırılır. Mülkî amirler ceza kesme yetkilerini 33 üncü maddede belirtilen görevlilere önceden ilân etmek şartıyla devredebilirler. Cezaların kesilme usulleri, makbuzların şekli, dagıtımı ve kontrolü hususundaki usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir. Cezalar 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre tahsil edilir. Idarî para cezalarına karşı cezanın teblig tarihinden itibaren en geç yedi gün içinde yetkili idare mahkemesine itiraz edilebilir. Itiraz, idare tarafından verilen cezanın yerine getirilmesini durdurmaz. Itiraz, zaruret görülmeyen hallerde evrak üzerinden inceleme yapılarak karara baglanır. Itiraz üzerine verilen karar kesindir. Geçici Madde 1 - Bu Kanunun yayımlandıgı tarihte genel hükümlere göre kurulmuş olan su ürünleri kooperatiflerinden 15 inci maddeye göre Tarım Satış Kooperatifleri ve birlikleri ile Tarım Kredi Kooperatifleri ile 1163 sayılı Kooperatifler Kanunlarına göre teşkilatlanmak istiyenler statülerinde adi Genel Kurul toplantıları için derpiş olunan toplanma ve karar nisapları ile kooperatiflerini feshedebilirler. Geçici Madde 2 - Bu kanunun 19, 20,23, 24 ve 27 nci maddelerine ait yönetmelikler yürürlüge girinceye kadar 39 uncu maddede yazılı hükümlerin alakalı kısımlarının uygulanmasına devam olunur. Geçici Madde 3 - Su Ürünleri Teşkilat Kanunu yürürlüge girinceye kadar bu kanunun kiralamalara ilişkin hükümleri Maliye Bakanlıgınca yerine getirilir. Madde 40 - Bu kanunun 15 inci maddesi ile geçici birinci maddesi hükümleri yayımı tarihinde, diger hükümleri yayımından altı ay sonra yürürlüge girer. Madde 41 - Bu kanunun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. Bu mesaj en son " 03-08-2006 " tarihinde saat 08:34 itibariyle Güven ÖZYELDAN tarafından düzenlenmiştir.... |
||
![]() |
Sponsored Links |
![]() |
#2 | |||||
Kurucu Üye ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() Eyvallah Güven ,inşallah herkes sonuna kadar okur bu yazıyı,sevgilerimle
__________________
Erol ERDOĞAN 1966 Hepimiz birer gölgeyiz aslında… Nerede yaşarız, neye benzeriz bir fikrimiz yok, neyiz ne değiliz bir bilgimiz yok. Birbirimiz hakkında bildiğimiz tek şey Nick lerimiz… Sanal alemin sisleri arasında beliriyor sonra kayboluyoruz. Gerçek olan tek şey; paylaşımlarımız, burada bizi var eden de bir tek bu…(alıntıdır) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Guest
|
![]() Sağol Güven teşekkür ederiz... Denizlerimiz çöle dönmeden herkes okur umarım...
|
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
Guest
|
![]() [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....]
[Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] [Bu Adresi (link) Görme Yetkiniz Yok BEDAVA'ya Üye Ol Sitemizden Faydalan....] bende linkleri eklemek istedim...tarım ve köyişleri bakanlığına bağlı koruma ve kontrol genel müdürlüğünün yaptığı çalışmaları takip edebilmek açısından faydalı olabileceğini düşünüyorum...ilgili bağlantılar kullanıldığında edinilmek istenen yasal bilgilere ulaşılacaktır... konu sabitlenirse gündemde kalacaktır... rastgelsin... |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Kaptan ![]()
|
![]() doğan teşkkür ederiz.
__________________
![]() ![]() ilker GÜMÜŞOVA İZMİR 1966 A Rh(+) pozitif
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
Sosyal Paylaşım |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Koruma Alanlari........ | ismetguralp | Tabiatı ve Canlıları Koruma | 4 | 07-01-2011 18:46 |
Türk Bayrağı Kanunu | MAVİ FENER | Resmi Avcılık Duyuruları | 1 | 20-02-2010 18:38 |
Kara Avcılığı Kanunu | rüzgar2 | Dökümanlar ve Makaleler | 3 | 03-02-2006 00:02 |
1380 sayılı Su Ürünleri Kanunu | katiti | Dökümanlar ve Makaleler | 3 | 19-01-2006 17:48 |
KORUMA ZAMANI ve LIMIT Ölcülerini Hazirlayacak Kimse Yok mu? | Beysehirli | Deneyimler-Anılar ,Avlak Bölgeleri | 9 | 25-12-2005 22:30 |